Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » Windows XP kwetsbaar voor kwaadaardige MP3-files

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Windows XP kwetsbaar voor kwaadaardige MP3-files
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Een recent ondekt lek in zowel Windows XP als Winamp betekent een mogelijk risico voor gebruikers van filesharing-software, schrijft C|Net. Microsoft heeft inmiddels een patch uitgebracht. Het is de tweede keer in korte tijd dat Microsoft een lek bekend maakt dat draait om een mediaformaat: in november bleek het png-formaat al niet goed door het besturingssysteem behandeld te worden. Ook andere multimedia-formaten hebben de laatste tijd te kampen met bugs: vorige week nog maakte Macromedia een lek in zijn Flash-player bekend.

Bij het openen van geïnfecteerde MP3- of WMA-bestanden in Windows Explorer of Winamp treedt een buffer overflow op, waardoor schadelijke code kan worden uitgevoerd op het systeem van het slachtoffer. Het bestand afspelen is niet nodig om het eventuele virus te activeren: alleen het uitlezen van de betreffende 'foute' tags kan voldoende zijn. Internetters die muziek downloaden middels P2P-software lopen vanzelfsprekend een groter risico. Het lek is dan ook koren op de molen van de muziekindustrie, die muziek downloaden zo onaantrekkelijk mogelijk wil doen voorkomen:

The music industry and Hollywood are eyeing such hacking tactics as a way to stop file swappers from trading copyrighted music in the future. A bill sponsored by Rep. Howard Berman, D-Calif., and Howard Coble, R-N.C., and introduced into the U.S. House of Representatives in July, would allow copyright owners limited rights to hack into peer-to-peer networks. Such attacks could take advantage of flaws similar to the two found by Mission Viejo, Calif.-based Foundstone.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Lekker is dat [Frown] niet te hopen dat ik zo'n bestand krijg. Ik dacht namelijk altijd dat mp3's veilig waren..

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
QstevenQ
Miauw


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor QstevenQ     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Nou lijkt mij dat als de muziekindsutrie verantwoordelijk is voor dat soort files (want waarom zouden die er niet achter zitten) dat daar dan ook ff rechtzaakje tegen gespannen wordt.
Berichten: 238 | Plaats: Almere | Geregistreerd: Nov 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
GoedeWiet
Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor GoedeWiet   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik had hier al enkele maanden geleden last van met het binnenhalen van corrupte .avi bestanden.

Explorer crasht dan zo hard, dat verwijderen van het bestand onmogelijk wordt. (explorer processorgebruik is 99% -> buffer overflow)

Ik ben er na gekut achtergekomen dat het wel gaat via -> sluit Explorer af via taskmanager,
start dan via opstarten in taskmanager dos op, en gooi de corrupte bestanden weg. Vervolgens kan explorer weer vlekkeloos opgestart worden.Een boot flop werkt natuurlijk ook.

Ik vind dit alles erg slecht van Xp.

Denk dat dit ook geld voor die mp3 en wma bestanden,
de mogelijkheden voor een virus zijn er zeker denk ik..

--------------------
goedewiet.no-ip.com

Berichten: 95 | Plaats: Arsse | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
GoedeWiet
Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor GoedeWiet   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik geloof dat ik even een andere error voor ogen had, maar het is toch redelijk van toepassing wat ik gepost heb [naughty]

--------------------
goedewiet.no-ip.com

Berichten: 95 | Plaats: Arsse | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van GoedeWiet:
Ik had hier al enkele maanden geleden last van met het binnenhalen van corrupte .avi bestanden.

Explorer crasht dan zo hard, dat verwijderen van het bestand onmogelijk wordt. (explorer processorgebruik is 99% -> buffer overflow)

Ik ben er na gekut achtergekomen dat het wel gaat via -> sluit Explorer af via taskmanager,
start dan via opstarten in taskmanager dos op, en gooi de corrupte bestanden weg. Vervolgens kan explorer weer vlekkeloos opgestart worden.Een boot flop werkt natuurlijk ook.

Ik vind dit alles erg slecht van Xp.

Denk dat dit ook geld voor die mp3 en wma bestanden,
de mogelijkheden voor een virus zijn er zeker denk ik..

Wat jij hier beschrijft is niet zozeer een exploit, maar meer een codec die je mist. Explorer heeft namelijk de vervelende eigenschap om het bestand eerst te "bekijken" zodat je het in preview modus kan zien. Dit bekijken locked dan het bestand volledig.
Ik geloof wel dat dit probleem in Service Pack 1 van XP is opgelost.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 10 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ja Sjuul zeg maar dat jij Netscape gebruikt en dat dat nooit voorkomt zo crash [Wink]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik gebruik netscape, en dat komt bij mij nooit voor zo'n crash.

p.s. Ik had het over de windows explorer (verkenner) en niet over Internet Explorer!

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS