Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Veiligheid » Overheid lanceert de site "Waarschuwingsdienst"

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Overheid lanceert de site "Waarschuwingsdienst"
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Vandaag heeft staatssecretaris Wijn van Economische Zaken de Waarschuwingsdienst in gebruik gesteld. http://www.waarschuwingsdienst.nl/ De site, onderdeel van het Computer Emergency Response Team van de Nederlandse overheid - te vergelijken met het bekende CERT - is bedoeld om voorlichting te geven aan particulieren en kleine bedrijven over de gevaren van virussen, wormen en andere beveiligingsgerelateerde internetproblemen. Momenteel is het alleen mogelijk om via e-mail of de site op de hoogte te worden gesteld van actuele problemen, maar in de toekomst moet de burger ook via SMS-berichten kunnen worden gewaarschuwd. Ook wordt het mogelijk dat burgers zelf problemen melden bij de Waarschuwingsdienst. Al meteen wordt echter duidelijk gemaakt dat de verantwoordelijk bij de gebruikers ligt, zoals blijkt uit de woorden van Joop Wijn:
"Met de toenemende digitalisering van onze samenleving, neemt onze afhankelijkheid van computernetwerken evenredig toe. In het nemen van ICT-voorzorgsmaatregelen is nog enorme winst te behalen. Dat laat onverlet dat door de karakteristieke structuur van internet de éérste verantwoordelijkheid bij bedrijfsleven en burger zelf ligt."

[...] "Ik woon in Amsterdam en daar moet ik mijn fiets met drie sloten vastzetten om diefstal te voorkomen. Dat kost veel tijd om die sloten vast te zetten, maar daarmee voorkom ik hopelijk wel dat mijn fiets weg is. Een computer die niet goed beveiligd is zal op een gegeven moment slachtoffer worden van kwaadwillende hackers."


(tweakers)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS