Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Hardware » LightScribe: techniek om cd- en dvd-labels te branden

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: LightScribe: techniek om cd- en dvd-labels te branden
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Hewlett-Packard heeft een nieuwe techniek ontwikkeld, waarmee een cd-brander zelf zijn eigen cd's kan labelen. PC World voorspelt ons het einde van het geknoei met plakkende labels of cd-pennen en brengt een bericht over de LightScribe-techniek. LightScribe maakt gebruik van dezelfde laser die de data op de cd of dvd heeft geschreven om ook een label op de bovenkant van het schijfje neer te zetten. Nadat de data op het zilverkleurige rondje is gebrand, wordt aan de gebruiker gevraagd om de cd of dvd uit de brander te nemen en deze om te draaien.

De technologie is niet gelimiteerd tot enkel de desktop pc, ook de laptop of zelfs de dvd-recorder onder de tv kan gebruik maken van deze techniek. Een aantal fabrikanten zoals Mitsubishi en Hitachi-LG hebben al licenties gekocht voor deze technologie. HP zelf schat dat door LightScribe de branders ongeveer tien dollar duurder zullen worden, en de schijfjes ongeveer een stuiver.
(tweakers)

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Epson levert een printer, namelijk de SPR300, welke in staat is om rechtstreeks op de cd zelf af te drukken.
http://www.epson.nl/product/printer/epson_stylus_photo_r300/

Ik heb iemand van Epson op bezoek gehad die dit gedemonstreerd heeft, en het ging er zo overheen, en mog een vet mooie kwaliteit ook.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Maar dat ging over een normale recordable heen? Of moest je daar speciale recordables / speciale inkt voor hebben?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LPChip:
Epson levert een printer, namelijk de SPR300, welke in staat is om rechtstreeks op de cd zelf af te drukken.
http://www.epson.nl/product/printer/epson_stylus_photo_r300/

Ik heb iemand van Epson op bezoek gehad die dit gedemonstreerd heeft, en het ging er zo overheen, en mog een vet mooie kwaliteit ook.

lijkt me een duur grapje dit met die printer...pak dan die met een brander...maar ja wie ben ik he [Razz]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Kan op elke cdr en qua inkt kost het niet extra's ofzo...

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS