Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Hardware » Seagate zet Lindows op zijn schijven

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Seagate zet Lindows op zijn schijven
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Marktleider Seagate gaat sommige van zijn harde schijven al in de fabriek voorzien van het besturingssysteem Lindows.

De op Linux gebaseerde software zal worden geïnstalleerd op enkele van de 40 GB Barracuda 7200.7-schijven, zo heeft de hardwarefabrikant bekend gemaakt. De producten met Lindows zullen tussen oktober en december van dit jaar in de winkel liggen.

Het besluit betekent vooral een voordeel van zogenoemde white box-fabrikanten, makers van merkloze computers. Zij hoeven namelijk geen tijd te spenderen aan het installeren van een besturingssysteem op de computers.

Verder zou de software automatisch alle hardware detecteren en het systeem optimaal configureren. Dit alles zou honderd dollar per systeem schelen, zo schat de fabrikant.

Seagate is wereldwijd marktleider, met een geschat aandeel van 29,4 procent in 2002. Dit komt neer op 65 miljoen verkochte schijven. Maxtor staat op de tweede plek, gevolgd door IBM, zo blijkt uit cijfers van marktvorser IDC.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS