Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Hardware » commodore 64

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: commodore 64
Qlady
Junior Member


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Qlady     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
wie kan mij helpen. ik probeer mijn commodore 64 spellen die ik van het internet heb gedownload te spelen, maar mijn gamepad reageert er niet op. hoe kan ik de spellen spelen, met welke joystick? ik heb van alles geprobeerd, iedereen gebeld, op internet gekeken. maar ik kom er niet uit!
Berichten: 2 | Geregistreerd: Jan 2003  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
NiMS weet misschien wel raad met die commodore 64..maar wie ben jij als ik zo vriendelijk mag zijn??
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Qlady:
wie kan mij helpen. ik probeer mijn commodore 64 spellen die ik van het internet heb gedownload te spelen, maar mijn gamepad reageert er niet op. hoe kan ik de spellen spelen, met welke joystick? ik heb van alles geprobeerd, iedereen gebeld, op internet gekeken. maar ik kom er niet uit!

Hoi QLady, Ik heb even voor je gezocht en de volgende oplossing heb ik gevonden voor je:
http://www.c64games.com/adv-emu.html

This one is for all of you who want to play the old C64 games on their PC. If you want the real experience, you definitely need to connect your old joystick to your PC. In my opinion, your gamepad or keyboard is an inferior solution. Did you play C64 games with your keyboard?! No you didn't. So get your C64 joystick connected (preferably, use the superior Arcade joystick)!

But how can you connect your C64/Amiga joystick to your PC? This is where Christoph Stahl and his companion Dirk come in the picture: they can provide you with an interface! This interface basically is like a cable. You simply plug it in your PC gameport, put your C64 joystick (1 or 2!) in the other end, select the right driver in your OS and their you go!

All you need to know on the PC Competitor Pro (technical and order info) are available on: www.pccompetitor.com

I ordered an interface and I must stress that the interface is a superior solution for C64 emulation. Although not very cheap, it is well worth the investment. I am a very happy owner of the interface. The only problem that may arise is a Windows driver problem. This may appear under Win 98, Win ME and / or Win 2000. The calibration may be a bit shaky. Under Windows XP, the problem disappeared in my case.

A nice link is a link to the SUZO company: the company who produced the Arcade joystick! Go to www.suzo.com for a quick look.

To finalise this item, here are some pics of the PC Competitor Pro and the Arcade joystick.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
mooie uitleg NiMS...hopen dat het duidelijk is
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS