Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Computers » Hardware » Reanimatie voor HARDDISKS!

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Reanimatie voor HARDDISKS!
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het gebeurd nog al eens, dat je een harddisk hebt die het ineens niet meer doet. Veel "lees" fouten, of uitzetten en vervolgens doet hij het niet meer.

Ik kwam de volgende informatie tegen, en zal ik in de toekomst gebruiken. Let op, alleen als laatste redmiddel.

De volgende methoden laten toe, om data te lezen (copieeren) nadat een HardDisk gecrashed is. De tijd die je hebt nadat de HD gecrashed is varieerd, maar is ongeveer 20 minuten, en de slagings kans is ongeveer 60 procent.

Er zijn 2 vormen van crashes waar ik een remedie voor weet.

De eerste is te herkennen dat de harddisk heel stil is. (alsof deze niet werkt) Hetgeen is dat de koppen van de harddisk vast zitten, en daarom niet werken. een zachte tik, of het schuin of verticaal houden van de hd terwijl deze aan staat kan helpen. Ik heb gelezen dat men de HD 10 cm optilde boven de grond en deze precies recht naar beneden liet vallen (dus op alle vier de hoeken) Daarna begon de HD weer te spinnen en kon de laatste data eraf gekopieerd worden.

De volgende oorzaak kan veel leesfouten en niet opstarten van de HD hebben. Dit gebeurd ineens en de HD kan veel kabaal maken als: tik tak tik tak...

Wat te doen: haal de HD uit de pc en stop deze in een waterdichte verpakking. Stop deze daarna gedurende 1 tot 2 uur in de vriezer zodat deze afgekoeld is tot het vriespunt. Maak intussen de PC gereed met een 2e HD en clone software. en maak de PC gereed om direct op te starten.

Haal de HD uit de vrieser, maak de zak open, en sluit hem direct aan (dus nog in de zak zittend). Boot de pc op en clone de HD zo snel mogelijk. Je hebt ongeveer 20 minuten om de HD te clonen, maar dat zou moeten werken. Het invriezen van een HD kan volgens waar ik het gelezen heb maar tot max. 3 keer.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LPChip:
Wat te doen: haal de HD uit de pc en stop deze in een waterdichte verpakking. Stop deze daarna gedurende 1 tot 2 uur in de vriezer zodat deze afgekoeld is tot het vriespunt.

Grapje zeker [Confused] ?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
nee. dit is heus waar.

Het heeft te maken dat de onderdelen kleiner worden en daardoor weer werken. ook wordt de weerstand kleiner omdat deze niet warm wordt.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS