Goedzo?! NiMS Forum
Onderwerp Gesloten  Onderwerp Gesloten
  
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Archief » Archief » Is de Schavuit erop achteruit gegaan? (Pagina 1)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 3 pagina's: 1  2  3   
Auteur Onderwerp: Is de Schavuit erop achteruit gegaan?
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 5 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
Sinds de intrede van de euro zijn de prijzen bijde Schavuit flink gestegen. Zo kostte een glas La Chouffe voorheen Fl 5,75 of i.d. Maar nu kost dat € 3,- !!

En dat terwijl ik eerst een Chouffje kocht voor 5 piek [Frown]

Het lijkt tegenwoordig ook een stuk rustiger. Zelfs op vrijdagavond. Zou het met elkaar te maken hebben of zijn alle kroegen in Zeist 'stiller'?

[ July 03, 2002, 04:30 PM: Message edited by: Budha ]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Bulldozer
Half way Member


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Bulldozer         Bewerk/Verwijder bericht 
Budha, ik hoop dat jouw waarneming klopt, en dat De Schavuit (evenals iedere andere Horeca gelegenheid) door de consument afgestraft wordt.
Berichten: 27 | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
quote:
Het lijkt tegenwoordig ook een stuk rustiger. Zelfs op vrijdagavond. Zou het met elkaar te maken hebben of zijn alle kroegen in Zeist 'stiller'?
Ik ga nooit echt naar ander kroegen, dus of het rustiger ergens anders is, dat zou ik niet weten.

Wel vind ik ze vrij duur geworden.

Maar ach, je moet toch ergens heen voor je wekelijkse dosis alcohol?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Stokkie
Daily Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Stokkie     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
tsja...alle cafe's zijn wel stiller geworden denk ik, maar ik kom heel af en toe door de weeks eens in Guust, voor de rest nergens eigenlijk...

--------------------
Vive La Smurfistence!!!

Berichten: 478 | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
quote:
Originally posted by bulldozer:
Budha, ik hoop dat jouw waarneming klopt, en dat De Schavuit (evenals iedere andere Horeca gelegenheid) door de consument afgestraft wordt.

Ik hoop 't ook, maar dat dreigement zou ik zelf niet waar kunnen maken [Wink]

De eigenaar moet met een Mercedes of BMW toch ook wel toekunnen?

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 5 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
Zijn er misschien andere alternatieven waar de jonge lui heen gaan?
De disco, of bij vrienden thuis?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 9 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
Misschien is het gewoon te duur geworden.

Andere jaren was het rond de examenperiode echt behoorlijk druk op elke avond.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
Misschien kun je hieraan merken dat het wat slechter gaat met de economie? Mensen hebben gewoon wat minder geld.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
Met prijsstijgingen van meer dan 10% in de horeca is het niet gek dat mensen wegblijven.

Helaas is dat een visieuze cirkel. Minder klanten = minder inkomsten -> prijsverhoging. [Frown]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
Minder inkomsten -> Prijs verhoging? Ik vraag het me af.
Ik denk dat als je op dit moment als kroeg je prijs verlaagt, je omzet kan stijgen.
Je krijt dan vast meer volk.
Het probleem is, eigenlijk dat alle horeca tenten hun prijzen hebben verhoogd.
En daar kunnen wij als consument niets aan doen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Red Girl
Poster


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Red Girl     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
Yo Nims, hier gaat-ie dan...
Het is idd een ficieuze :s cirkel. Doordat bijvoorbeeld de prijzen van vlees (in een restaurant etc.) omhoog gaan, gaan de verkoopprijzen ook weer omhoog. Zo lang het in het voordeel is van het restaurant is alles goed. Maar heb dus ook aan mijn bedrijfsleiders gevraagd waarom ik dan geen loonsverhoging krijg. Anders kan ik immers niet meer uit eten??? Door lagere prijzen en een goede service te bieden kan de omzet van een restaurant of horecagelegenheid omhoog schieten. Wat betreft die Schavuit, zal wel net zo zijn als in idd de meeste kroegen van Nl. Eerst piekuur, nu 0.50, scheelt ook alweer 10 Nederlandse guldencenten. Eigenlijk maak ik mij er niet zo heel erg veel druk om...
Gaan jullie ook minder stappen doordat de Euro is ingevoerd???

--------------------
~~~~SPOOKY~~~~

Berichten: 109 | Plaats: Leeuwarden | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
Ik ben er niet minder om gaan stappen.
Maar ik heb wel gemerkt, dat ik de euro's uitgeeft als guldens. En dat merk je toch wel aan het einde van de maand [Frown]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
Ik zoek bewust betaalbare restaurants op, maar verder doe ik niet zuiniger aan.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Bulldozer
Half way Member


Beoordeeld:
5
Icoon 12 geplaatst      Profiel voor Bulldozer         Bewerk/Verwijder bericht 
Misschien is het wel opzet van de overheid. Hiermee maakt ze het voor uitkeringstrekkers en WAO-ers, minder aantrekkelijk om te lapzwanzen. We merken het natuurlijk allemaal in onze portemonnee, maar een minimuminkomen bood sowieso al weinig extra ruimte.
Berichten: 27 | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht 
quote:
Originally posted by bulldozer:
Misschien is het wel opzet van de overheid. Hiermee maakt ze het voor uitkeringstrekkers en WAO-ers, minder aantrekkelijk om te lapzwanzen.

Wat heeft dit met de overgang naar de euro te maken? Ik begrijp de relatie niet helemaal.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 3 pagina's: 1  2  3   

     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
   Open Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS