Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Cafe » Liefde » Vrouwen vallen niet op rijke mannen, en mannen niet op mooie vrouwen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Vrouwen vallen niet op rijke mannen, en mannen niet op mooie vrouwen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
The idea that women are hunting for rich husbands while men choose wives for their beauty is a long way from the truth, suggests a new study.

While some celebrity marriages may fit this pattern, most men and women are seeking a mate who is similar to them in qualities such as income, beauty, and desire to have children.

The new study flouts the traditionally accepted views that, to maximise our ability to reproduce, men are seeking young, attractive women who are likely to bear them children while women are seeking older, successful men who have the resources to support and protect their young.

"Our results fly in face of these studies," says Stephen Emlen, a behavioural ecologist at Cornell University, who conducted the study with Peter Buston, now at the University of California, Santa Barbara.

Buston and Emlen's study suggests most men and women in Western society look for partners with qualities on a par with their own. Attractive females, for example, are much more likely to seek a similarly healthy and good-looking mate than a rich one. And wealthy males are more likely to seek a rich wife than a pretty one.

Unions of "like" individuals are more advantageous from an evolutionary perspective, says Emlen, because they are more stable. This is beneficial because humans require long-term relationships both to produce a lot of children and to ensure that they survive to adulthood.

The researchers gave questionnaires to almost 1000 men and women aged 18 to 24. The volunteers were first asked them to rank the desirability of 10 attributes in a long-term partner, and then rank themselves on the same 10 attributes. Analysing the results, Buston and Emlen found a consistent match between the qualities ranked as highly desirable in a partner and in an individual themselves.

The new study confirms that before setting out to search for a mate, people assess their own assets and then look for a mate "in their league". The implication, says Emlen, is that long and happy marriages are most likely for couples sharing similar values, education, physical appearance and intellectual interests.

Choosing a partner with far superior qualities would risk a future breakup, because such a partner would eventually be tempted away by a higher quality mate.

However, Robin Dunbar, an evolutionary psychologist at the University of Liverpool, UK, warns against oversimplifying human mate choice. "It like a poker game," he says. "You have to balance your preferences against those of your partner and the other players in the game."

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
nou dikke lul. Als ik kan kiezen tussen n zwerver en n rijke vent ben ik 100 keer sneller klaar dan jij denkt!

en dat mannen niet op mooie vrouwen vallen is helemaaaaaaaaal onzin, want wij vrouwen doen al die moeite echt niet voor ons zelf hoor, (je ziet je zelf toch niet)?????


[Wink]

voila, wereld volgens.....

JUIST.

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Toch is dat niet helemaal waar natas. Als jij kan kiezen tussen een enorme rijke kerel waarmee je niet zoveel raakvlakken mee hebt, of iemand die ongeveer op hetzelfde nivo ligt en dezelfde interesses heeft, blijkt het dus zo te zijn, dat je toch voor degene kiest die het beste bij je aansluit. De kans op een successvolle relatie is daarbij namelijk groter.

En de keuze tussen een zwerver en een rijke vent is voor jou makkelijker omdat je meer raakvlakken met die rijke vent zal hebben.

Maar het belangrijke van dit onderzoek is het feit dat er naar beide kanten wordt gekeken. Wil een rijke vent wel een relatie met jou? (no offense hier!) of de zwerver?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
moet van 2 kanten komen...of zeg ik weer teveel
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Moderator


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik ben het er zeker mee eens, dat je voor iemand kiest die bij je past. Geld maakt ook nie gelukkig, straks is het zo'n enorme kwal ofzo, doe dan liever maar iemand met minder geld, die normaal is. Nee een man hoeft zeker nie rijk te zijn om op te valle. Maar volgens mij vallen mannen toch wel sneller op een mooie/knappe vrouw, dan op een iets minder mooie vrouw, maar ach ja het is wel zo natuurlijk dat de ene man dit mooi vind en de andere dat.

[Kiss]

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Sweetammy:
Ik ben het er zeker mee eens, dat je voor iemand kiest die bij je past. Geld maakt ook nie gelukkig, straks is het zo'n enorme kwal ofzo, doe dan liever maar iemand met minder geld, die normaal is. Nee een man hoeft zeker nie rijk te zijn om op te valle. Maar volgens mij vallen mannen toch wel sneller op een mooie/knappe vrouw, dan op een iets minder mooie vrouw, maar ach ja het is wel zo natuurlijk dat de ene man dit mooi vind en de andere dat.

[Kiss]

Vertel mij eens wat een knappe/mooie vrouw is [Razz]

[Kiss]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Moderator


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
[/qb][/QUOTE]Vertel mij eens wat een knappe/mooie vrouw is [Razz]

[Kiss] [/QB][/QUOTE]
Nou ja sorry Pat, maar aangezien ik nie op vrouwen val en daar dus niet op let, denk ik dat je zelf wel in kan schatten wat een mooie/knappe vrouw is, dus vertel jij dat maar.
[Kiss]

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:

Vertel mij eens wat een knappe/mooie vrouw is [Razz]

[Kiss]

quote:
Origineel van Sweetammy

Nou ja sorry Pat, maar aangezien ik nie op vrouwen val en daar dus niet op let, denk ik dat je zelf wel in kan schatten wat een mooie/knappe vrouw is, dus vertel jij dat maar.
[Kiss]

Een mooie vrouw hoeft iig niet voor mij iemand te zijn met lagen make up op, te breezer achtig gekleed door het dagelijks leven te gaan, gwoon een lief en aardig gezichtje met daarbij een goed gevoel voor humor...figuur het hoeft niet iemand te zijn met cup dubbel D en een kont als Jennifer Lopez...maar gwoon iemand met een mooi vrouwelijk figuur...meer weet ik ff niet [Embarrassed]

[Kiss]

[ 01.07.2003, 22:56: Bericht ge-edit door: LilWiz ]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Sweetammy:
Nou ja sorry Pat, maar aangezien ik nie op vrouwen val en daar dus niet op let, denk ik dat je zelf wel in kan schatten wat een mooie/knappe vrouw is, dus vertel jij dat maar.
[Kiss]

Wat vind jij dan een mooie/knappe man dan?

[ 01.07.2003, 23:02: Bericht ge-edit door: LilWiz ]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Sweetammy
Moderator


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Sweetammy     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Wat vind jij dan een mooie/knappe man dan?



Een mooie man, uhm ff denke. Een mooie man heeft zeg maar een paar ogen waar je in verdrinkt (ff lekker dramatisch overdreve) en ja een gezicht zonder al te veel minpuntjes. En een knappe man heeft gewoon mooie oogjes,leuke gezichtje en mogen best wat foutjes op zitte. Maar NiMS wat vind jij dan een mooie/knappe vrouw...?

[Kiss]

[ 01.07.2003, 23:06: Bericht ge-edit door: LilWiz ]

--------------------
Als je droom groot genoeg is, kunnen zelfs je vijanden je niet stoppen!

Berichten: 365 | Plaats: Driemond | Geregistreerd: Mei 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wat ik een mooie vrouw vind is iemand waarbij ik een klik voel. Ik houd wel van een mooi gezicht, en mijn voorkeur gaat uit naar blond. Ook een strak figuur houdt ik wel van.

Maar het belangrijkste vind ik toch het totaal plaatje. Hierbij speelt uitstraling een hele belangrijke rol.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Natasha
Niet te stoppen!


Beoordeeld:
4
Icoon 9 geplaatst      Profiel voor Natasha   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
natuurlijk wil die man wel met me trouwen.........


ik ben degene die zich aan alles en iedereen aanpast maar niet te vangen valt..... ben diegene die overal rekening mee houd maar zn eigen weg gaat........

dit is geen citaat, maar harde werkelijkheid [Wink]

--------------------
En uiteindelijk kom je elkaar allemaal weer tegen bij de IKEA...

Berichten: 464 | Plaats: Arnhem | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS