Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Muziek » Algemeen » Buma/Stemra verliest rechtszaak van Kazaa

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Buma/Stemra verliest rechtszaak van Kazaa
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De Hoge Raad heeft besloten het advies van de advocaat-generaal om Kazaa niet te verbieden, opgevolgd. Hierdoor kan Kazaa niet verantwoordelijk worden gesteld voor de verspreiding van illegale muziekbestanden, zoals de Buma/Stemra dat in cassatie gevraagd had. De reden dat de Hoge Raad heeft besloten om Kazaa niet te verbieden, ligt onder meer aan het gegeven dat Kazaa niet in staat is om de gebruikers te verbieden om illegale bestanden uit te wisselen.

Dankzij deze overwinning van Kazaa is er een belangrijke jurisprudentie vastgelegd in de Europese Unie met betrekking tot de legaliteit van P2P-software. Echter de uitspraak heeft niets gezegd of het toegestaan is om met behulp van P2P-software illegale bestanden uit te wisselen. De verwachting is, is dat de Buma/Stemra - net zoals de Amerikaanse collega RIAA - hierover een rechtsprocedure aan zal spannen, waarbij een Nederlandse muziekuitwisselaar aangeklaagd zal gaan worden.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS