Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Muziek » Algemeen » Sony gaat in webmuziek

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Sony gaat in webmuziek
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Sony begint in het voorjaar van 2004 een nieuwe dienst voor het downloaden van muziek. De Japanse onderneming volgt daarmee Apple, dat succes heeft met de internetmuziekdienst iTunes. Ook Microsoft is Sony voorgegaan.

Sir Howard Stringer, topman van Sony Amerika, kondigde de on-linedienst tijdens de grote dealershow Sony Dreamworld 2003 in Parijs aan. Hij hoopt met deze downloadservice de piraterij de wind uit de zeilen te nemen. Het illegaal downloaden van muziek, zoals dat gebeurt via ruildiensten als Kazaa, heeft de muziekindustrie de afgelopen twee jaar al $ 7 miljard aan omzet gekost.

Sony maakt zich ook grote zorgen over het illegaal kopieren van speelfilms. Piraterij heeft over die periode een strop van $ 3 à 4 miljard opgeleverd. Daar komt nog bij de schade als gevolg van het downloaden van films via internet. Dagelijks worden 500.000 films langs digitale weg gekopieerd. Liefst 13 miljoen mensen melden zich elke maand bij de ruildienst Kazaa aan. Stringer schat het aantal computergebruikers dat software heeft voor het illegaal downloaden op 230 miljoen. Sony lijdt hierdoor een schade van vele miljarden dollars.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS