Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Studenten spelen Pac-Man na op straat

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Studenten spelen Pac-Man na op straat
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Een groepje studenten gaat zaterdag door de straten van New York rennen bij de uitvoering van een levende versie van het spel Pac-Man.

De studenten zijn op het idee gekomen om levend Pac-Man te spelen toen ze de opdracht kregen om uit te zoeken hoe computerspelletjes werken als ze naar de 'echte wereld' worden overgezet. Bij de levensechte versie wordt gebruikgemaakt van een speciaal ontworpen programma, wifi-internet en mobiele telefoons.

Het spel wordt gespeeld met tien mensen. Eén deelnemer gaat gekleed in een geel pak en rent door enkele straten in de buurt van het Washington square park in New York. Hij wordt achtervolgd door vier spoken, Inky, Blinky, Pinky en Clyde. Vijf andere deelnemers houden in 'de controlekamer' alles bij.

Pac-Man probeert onderweg zoveel mogelijk virtuele gele stippen te pakken. In de controlekamer wordt bijgehouden waar Pac-Man is geweest. De enige manier voor Pac-Man om te weten of hij de gele stippen al heeft opgegeten, is door het via zijn mobiele telefoon te vragen aan de controlekamer.

Pac-Man is 'opgegeten' als hij door één van de vier spoken wordt vastgepakt. Andersom kan ook: als Pac-Man een een 'Power Bellet' opeet (de grond aanraken bij speciale markeringen), kan hij een of meer spoken doden door deze vast te pakken.

Het spel is duurt gemiddeld tussen de tien en zestig minuten, weten de studenten uit de ervaring van de testspelletjes. De resultaten van het spel worden gepubliceerd op de site Pacmanhattan.com.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ja dit heb ik ook gelezen ergens...wie had die live stream ervan gezien trouwens? Lijkt me opzich wel lachen levend pacman spelen...en dan al die mensen naar je kijken haha
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS