Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Premier wil dat ministers zwijgen over bezuiniging

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Premier wil dat ministers zwijgen over bezuiniging
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Premier Balkenende heeft de ministers vrijdag gevraagd zich niet meer in het openbaar uit te laten over de nieuwe bezuinigingen voor dit jaar. Hij zei dat vrijdag na afloop van de ministerraad.

Het kabinet moet dit jaar minstens twee miljard euro extra bezuinigen om het financieringstekort onder de Europese grens van 3 procent te houden. Diverse ministers zeiden afgelopen week dat hun beleidsterrein daarbij uitgezonderd zou moeten worden.

Zo vindt minister Kamp van Defensie dat de krijgsmacht niet meer moet inleveren, omdat daarop al genoeg is bezuinigd. Minister Van der Hoeven (Onderwijs) wil dat niet beknibbeld wordt op de 700 miljoen extra die in het regeerakkoord voor haar beleidsterrein zijn afgesproken. Ook de D66-ministers De Graaf (Bestuurlijke Vernieuwing) en Brinkhorst (Economische Zaken) willen dat de 700 miljoen buiten schot blijven, omdat dat extra geld voor hun partij een belangrijke reden was om in de coalitie met CDA en VVD te stappen.

Balkenende zei vrijdag dat hij wel begrip ervoor heeft dat de ministers voor hun eigen belangen opkomen, maar hij vindt dat de discussie binnenskamers gevoerd moet worden. Minister Zalm van Financiën spreekt de komende weken met alle bewindslieden afzonderlijk. Daarna doet hij de ministerraad een voorstel.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Waarom post ik dit omdat iedere burger wel recht heeft om te weten waarom en waarvoor er bezuinigd gaat worden, want tenslotte worden wij de dupe hiervan.

Ik bedoel maar wij kiezen de mensen op grond van een aantal dingen die ze willen verbeteren en dan moet je als burger er toch ook bij betrokken worden als het gaat om bezuinigingen.

Jullie mening

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ja het is gewoon belachelijk dat we het niet mogen weten. Het probleem is echter dat we anders niet onder de 3% van de EU uitkomen. Maar om dit nu in stilte te doen? Ronduit belachelijk.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS