Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Turkije schaft doodstraf volledig af

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Turkije schaft doodstraf volledig af
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Turkije heeft vrijdag protocol 13 van de Europese Conventie van de Rechten van de Mens ondertekend. Daarmee geeft het land aan dat de doodstraf niet meer zal worden uitgevoerd, ook in oorlogstijd niet. Dat meldden bronnen dichtbij de Raad van Europa vrijdag.

Vorig jaar schafte Turkije de doodstraf in vredestijd al af. In het land is overigens sinds 1984 geen doodsvonnis meer voltrokken. Met de handtekening onder het protocol hoopt het land tot de Europese Unie te mogen toetreden.

Protocol 13, waarin staat dat de doodstraf in alle omstandigheden niet mag worden uitgevoerd, ook niet voor daden tijdens de oorlog, is sinds 1 juli 2003 van kracht. Rusland, Armenië en Azerbeidzjan hebben het protocol nog niet ondertekend.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS