Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Coffeeshopbaas dood na beschermen bedrijf.

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Coffeeshopbaas dood na beschermen bedrijf.
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Al 44 slachtoffers door geweld in hoofdstad

De 41-jarige eigenaar Albert Laurens Jaasma van de coffeeshop Real Thing V in de Amsterdamse Jordaan is het slachtoffer geworden van een brute roofoverval. Toen de man opkwam voor zijn bedrijfje en weigerde geld af te geven, werden er zonder pardon enkele kogels op hem afgevuurd, waarna de man in zijn zaak stierf.

Albert Jaasma is het 44e dodelijke slachtoffer van geweld dit jaar in Amsterdam. Vorig jaar vielen hierdoor ´slechts´ 25 doden te betreuren.

De daders renden na de roofmoord het etablissement in de Goudsbloemstraat uit, stapten in een gereedstaande auto en vluchtten. De politie sluit uit dat de eigenaar het slachtoffer is geworden van een criminele afrekening.

MKB Amsterdam-directeur Eise van der Sluis is geschrokken dat het brute geweld weer een dodelijk slachtoffer heeft geëist. „We rollen van het ene in het andere gewelddadige incident in de middenstand. En nu heeft het weer een dramatisch dieptepunt bereikt met de dood van een hardwerkende ondernemer.”

Daadkrachtig
Van der Sluis zegt dat iedereen nu wel weer zal roepen dat ´het vreselijk is dat dit is gebeurd´. „Maar wij schreeuwen al jaren dat de brutaliteit en gewelddadigheid toenemen en dat er daadkrachtig moet worden opgetreden. Tegen dit soort laffe overvallen ben je kansloos. Daar kan je je niet tegen wapenen. Het zijn vreselijke incidenten, waar je ook de politie niet op kunt aanspreken.”

In de buurt, waar de Volvo van Albert nog vol met kratten frisdrank voor de deur van zijn zaak staat, is iedereen overstuur van het drama dat woensdagavond even voor tienen plaatsvond. „Ik hoorde een paar knallen en dacht nog: Hé, ze zijn nu al bezig met het afsteken van vuurwerk”, zegt de bovenbuurvrouw. „Toen ik even later naar buiten keek, hoorde ik een auto met gillende banden wegrijden. Op het moment dat de politie de straat inreed, wist ik dat er iets vreselijk fout moest zijn. We mochten zelfs ons huis niet verlaten in het belang van het sporenonderzoek.”

De heer en mevrouw Wieland hadden twee schoten gehoord. Al 45 jaar wonen ze in de straat en zij zijn vreselijk geschrokken. „Die eigenaar had het juist zo mooi voor elkaar. Sinds hij de shop runde, was er veel minder overlast.

´Schorem komt er bij mij niet in´ zei hij altijd. En dat werkte. Maar nu is er dus wel schorem bij hem binnen geweest...”

Albert Laurens Jaasma werd in het Canadese Edmonton geboren en werd in 1993 vennoot van de firma Coffeeshop Real Thing V.0.F., dat ook vestigingen heeft in de Tweede Laurierdwars-, Rietwijker-, Comenius- en Vechtstraat.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS