Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Baantjer inspiratiebron voor moord op buurman

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Baantjer inspiratiebron voor moord op buurman
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Een aflevering van de populaire politieserie Baantjer, waarbij iemand de hersens werd ingeslagen, inspireerde de 48-jarige Thijs P. in mei dit jaar voor de moord op zijn buurman. Dat bleek gisteren bij de rechtbank in Alkmaar waar de afwasser uit Enkhuizen een gevangenisstraf van 10 jaar tegen zich hoorde eisen.

In de vroege ochtend van 31 mei gaf P. zijn buurman, de 78jarige Jan Tonkes, in zijn slaap met een kandelaar een harde klap op het hoofd. Volgens de verdachte was hij tot zijn daad gekomen omdat hij Tonkes wilde verlossen uit zijn lijden. Het slachtoffer was op 22 mei na een reeks klachten van omwonenden door de woningbouwvereniging uit zijn huis gezet. Slechts gekleed in zijn onderbroek en zittend op zijn rollator werd hij door de deurwaarder achtergelaten. Buren ontfermden zich over de man door hem eten te geven en door de deur van zijn woning in te trappen, zodat hij in ieder geval weer onderdak had. De dagen na de uitzetting leefde Thijs P. met de hoop dat de gemeente of andere hulpverlenende organisaties een oplossing voor zijn buurman zouden zoeken. Zelf schreef hij een noodkreet aan de burgemeester van Enkhuizen, maar die reageerde eveneens niet.

Op vrijdag 30 mei keek P. bij zijn moeder naar een aflevering van Baantjer. Eenmaal thuis en achter zijn computer bedacht de verdachte een aantal opties om definitief een einde te maken aan de lijdensweg van zijn buurman. „Ik heb nog overwogen hem in het IJsselmeer te gooien”, aldus P. gistermiddag tijdens de zitting. Uiteindelijk besloot hij zijn buurman, net als op televisie, de hersenen in te slaan. Jan Tonkes overleed op 19 juni in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het is toch wat, ik vind dit niet echt nobel meer.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS