Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Hotline voor filerijders

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Hotline voor filerijders
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Rijkswaterstaat open voor tips en klachten

Vanaf zaterdag kunnen alle weggebruikers klachten, ergernissen, maar ook tips kwijt op de informatietelefoonlijn van Rijkswaterstaat. Automobilisten kunnen bijvoorbeeld hun hart luchten over wegafzettingen terwijl er niet aan de weg gewerkt wordt of over gebrekkige route-informatie.

Als onderdeel van het Fileplan van het ministerie van Verkeer en Waterstaat moet met de speciale gratis informatielijn, 0800-8002, een aantal van de ergernissen in het verkeer verminderd worden.

Vragen over wegwerkzaamheden worden door de mensen die zelf langs de betreffende weg werken beantwoord.

Hotline voor filerijders
„Binnen drie dagen worden alle vragen beantwoord”, aldus Fred Delpeut, hoofd van de afdeling Fileplan ´Zichtbaar, Slim en Meetbaar´ van het ministerie.

De lijn is zeven dagen per week bereikbaar van zes uur ´s ochtends tot half elf ´s avonds. „Zodat wij van de ochtendspits tot aan het begin van de nachtelijke wegwerkzaamheden bereikbaar zijn”, zegt Delpeut.

Delpeut hoopt dat met de hulp van automobilisten bepaalde problemen tijdens wegwerkzaamheden aan het licht komen. „Dan kunnen wij daar gericht iets tegen doen”, aldus Delpeut.

Volgens hem wil het ministerie met slimme oplossingen ergernissen wegnemen. Tekstborden langs de weg geven al aan welke soort wegwerkzaamheden er plaatsvinden. Dit om meer begrip voor het afsluiten van rijstroken te kweken.

Ook de volgens velen irritante mededeling dat de ´Route-informatie buiten bedrijf´ is, behoort binnenkort tot het verleden. De boodschap verschijnt op de borden wanneer een van de zogenaamde lussen in de weg die het verkeer registreren, niet goed werkt. In de toekomst worden de borden gewoon uitgezet.

Verder onderzoekt het ministerie of de informatie over files niet beter in de te verwachte reistijd kan worden uitgedrukt in plaats van in kilometers.

De file-informatie op de borden boven de snelweg wordt door verschillende regionale afdelingen van Rijkswaterstaat aangeleverd. Hierdoor verschijnt echter de filelengte ook per regio op het bord, zodat je bijvoorbeeld op de A2 eerst enkele kilometers in de file staat. Wanneer het verkeer weer doorrijdt, kan het gebeuren dat een automobilist in de aangrenzende regio weer in een file staat. Hierdoor lijkt het alsof de informatie niet juist is. Het ministerie wil bekijken of de filemeldingen gebundeld kunnen worden.

Het komend half jaar staat de informatielijn open, daarna wordt bekeken of de proef wordt verlengd. Veel gestelde vragen moeten uiteindelijk op een internetsite terechtkomen om weggebruikers verder te helpen.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS