Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Man redt karper met mond-op-mondbeademing

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Man redt karper met mond-op-mondbeademing
Cube
Junior Member


Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Cube     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Een voormalige ambulancechauffeur uit België heeft zijn kennis van eerste hulp nuttig kunnen gebruiken. Hij redde zijn sierkarper van een wisse dood door het dier te beademen en hartmassage te geven.

Antwerpenaar Leo van Aert (57) gaf een feestje in zijn huis nabij de haven van de Vlaamse stad, toen zijn vrouw merkte dat er iets mis was met de koi-karper. Het beest maakte rare bewegingen en bleef toen doodstil drijven in de vijver achter het huis.

Van Aert vermoedde dat de vis een hartaanval had gehad en nam het dier uit de vijver. Hij gaf het beest hartmassage in de hoop zijn geliefde huisdier weer bij positieven te kunnen brengen.

"Na vijftien minuten begon de vis weer te bewegen en heb ik hem teruggezet in het water", vertelde de man aan de krant De Gazet van Antwerpen. "De vis bleef na een tijdje weer stil liggen. Toen ben ik hem maar gaan beademen." Die aanpak slaagde kennelijk wel: het beest herstelde.

Berichten: 5 | Plaats: Oisterwijk | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS