Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Politie is 0900-nummer beu.

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Politie is 0900-nummer beu.
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
"Callcenter kan telefoontjes niet beoordelen".

Het landelijke telefoonnummer van de politie, 0900-8844, leidt tot een stroom van klachten van politiemensen.

Volgens hen moeten mensen veel te lang wachten op hulp, zijn collega´s moeilijk te bereiken en bovendien twijfelen de agenten sterk aan de capaciteiten van de medewerkers in de callcenters.

Het 0900-nummer is in het leven geroepen voor niet-spoedeisende hulp. Het wordt bemand door mensen die wel een korte opleiding hebben gehad, maar geen politieachtergrond hebben.

„En dat is een probleem”, stelt Joost Osterop van de Nederlandse Politiebond (NPB). „Zij moeten beoordelen of er politie ergens op af moet. Vaak worden agenten ergens voor niets heen gestuurd of het duurt juist te lang. En wat we nooit zullen weten, is naar welke zaken niemand heen wordt gestuurd terwijl dat wel nodig is.”

„Als er bijvoorbeeld iemand belt dat er ergens een verdachte Mercedes rijdt, vindt de telefoniste dat misschien niet interessant genoeg, terwijl wij wellicht al maanden naar die auto op zoek zijn.”

Volgens de politiemensen werkten de directe nummers naar de wijkteams veel beter. „Er was direct en sneller contact”, zegt Osterop namens de bond. „Nu moeten mensen regelmatig vijf minuten wachten voordat er iemand aan de lijn komt.”

„En wat is eigenlijk spoedeisend? Als jij een inbreker bij de buren hoort, is dat spoedeisend of niet?

De één vindt van wel en de ander niet. Maar zo´n inbreker kan in vijf minuten heel wat schade aanrichten. Degenen in de callcenters zijn de eerste personen met wie bellers te maken krijgen. Dat is een slechte zaak. Ze zouden gewoon politie aan de lijn moeten krijgen.”

Ook klagen politiemensen over elkaars slechte bereikbaarheid, omdat de meeste nummers zijn afgesloten. „Er zijn wel enkele lijnen intern opengehouden, maar dat zijn er weinig. Partners van politiemensen hebben die nummers ook wel, maar die lijnen zijn vaak overbezet”, aldus Osterop.

Het politienummer won vorig jaar een prijs voor best bereikbare telefoonnummer. „Maar waarop dat is gebaseerd, snapt niemand”, stelt de politiebond. „Wachttijden van vele minuten zijn echt geen uitzondering.”

Volgens woordvoerster Elly Florax van de Amsterdamse politie is het 0900-nummer een keuze geweest voor meer politie op straat. „Politiemensen horen niet achter de telefoon. Bovendien betwijfel ik of de mensen voorheen altijd goede antwoorden kregen als ze een agent aan de lijn kregen.”

„Onze ervaring is dat mensen tevreden zijn met de antwoorden van de callcenters en dat ze snel worden geholpen. Wat wel een discussiepunt is, is het feit dat burgers nu zelf moeten bepalen wat een noodsituatie is en wat niet. Dat is lastig.”

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS