Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Jeugd kan vrij drank bestellen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Jeugd kan vrij drank bestellen
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Jongeren die nog geen zestien jaar zijn kunnen vrijuit alcoholische drank bestellen in discotheken en cafés. Dat zijn de belangrijkste conclusies in het rapport Grenzeloos Gezellig van de Stichting Alcoholpreventie (STAP).

Volgens het rapport, dat zaterdag in Amsterdam gepresenteerd werd, wordt bij de toegang de leeftijdsgrens niet of nauwelijks gecontroleerd en het barpersoneel ,,doet of zijn neus bloedt en schenkt rustig door'', ook als die jongeren al aangeschoten zijn of dronken.

Vier studenten gingen dit voorjaar in opdracht van STAP op pad om de werkwijze in elf populaire uitgaansgelegenheden uitgebreid te observeren. De onderzoekers stelden vast dat in de elf bezochte horecagelegenheden vrijwel geen grenzen worden gesteld aan de verkoop van alcoholhoudende drank aan te jonge bezoekers.

Bij de bar werd nooit gevraagd om een leeftijdsdocument. Aan aangeschoten of dronken jeugd werd gewoon alcohol verkocht. Bij verschillende gelegenheden dronk het barpersoneel een slok mee met de klanten.

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS