Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Brandwonden na harde knal

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Brandwonden na harde knal
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Slachtoffer ontploft mobieltje tegen de grond geslingerd.

Wat een gezellig dagje winkelen in Amsterdam moest worden, eindigde in een middagje ziekenhuis. Oorzaak: een mobiel telefoontje dat spontaan explodeerde.

Phia van Maren (32) uit Waardenburg had daarmee de trieste vaderlandse primeur. Na eerdere incidenten in Duitsland, België en Noorwegen was het voor het eerst in ons land dat een mobieltje ontplofte.

Producent Nokia en ook collega-concurrent Siemens hebben gisteren gewaarschuwd geen goedkope imitatiebatterijen uit Azië te gebruiken.

Phia, die zich moest laten behandelen aan brandwonden in haar hals en borst, kan er achteraf zelfs een beetje om lachen. Vooral om de reactie van het beveiligingspersoneel van cd-winkel Fame aan de Kalverstraat. „De veiligheidsman van die winkel kwam hevig geschrokken bij mij en vroeg of ik wellicht vijanden had”, vertelt ze. „Hij dacht kennelijk dat ik het doelwit was van een aanslag of dat er een terroristische actie gaande was.”

Maar het was Phia´s mobieltje dat met een daverende klap de geest gaf. Het toestel vertoonde even daarvoor kuren. „Ik wilde ´m aanzetten, maar om de een of andere reden lukte dat niet. Tot driemaal toe probeerde ik het. Net toen ik de moed op wilde geven, klonk er ineens een harde knal. Het volgende moment stond het telefoontje in lichterlaaie.”

Zwartgeblakerd.
De gevolgen waren enorm. Het beveiligingspersoneel – gealarmeerd door de ontploffing – trof Phia gewond op de grond aan, met een zwartgeblakerd gezicht en met naast zich het brandende mobieltje. „Er kwam zoveel rook vrij dat de winkel binnen de kortste keren in nevelen was gehuld”, vertelt ze.

„Het had veel slechter met mij kunnen aflopen. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik het telefoontje op dat moment tegen mijn oor had gehouden.” Schoonzus Ingrid, die ooggetuige van de explosie was, is zo mogelijk nog meer onder de indruk: „Ook ik heb een Nokia, maar ik durf niet eens meer te bellen.”

Phia van Maren en schoonzus Ingrid zijn nog nauwelijks bekomen van de schrik. ”Door de explosie ben ik gewond geraakt aan mijn borst en hals."

Beide schoonzussen zijn slecht te spreken over de reactie van Nokia. „We hebben het meteen gemeld en er werd nogal laconiek op gereageerd. Het kwam wel vaker voor, zeiden ze. Vooral omdat dat ding al 2,5 jaar oud was. Het was dus nog maar de vraag in hoeverre er sprake is van garantie. In Amerika zou je als producent meteen een miljoenenclaim voor smartengeld om je oren krijgen.”

Een woordvoerster van Nokia Nederland bevestigt dat er zich in het verleden vaker problemen hebben voorgedaan. Onderzoek door Nokia zou, volgens haar, inmiddels hebben uitgewezen dat er in alle gevallen niet-originele batterijen zijn gebruikt. Vanuit het hoofdkantoor in Helsinki liet Nokia gisteren weten dat door een mankement in de ´nepbatterijen´ de beveiliging die oververhitting moet voorkomen kan haperen. Zowel marktleider Nokia als Siemens heeft gisteren gewaarschuwd voor het gebruik van goedkope batterijen uit Azië. Ze zijn voor de leek niet van de echte te onderscheiden. Ook in Duitsland zorgde een ´nepbatterij´ voor een geëxplodeerde gsm die in een carkit was geplaatst. Tijdens het opladen knalde de batterij uit elkaar. De gebruiker, die met de schrik vrijkwam, had de accu gekocht op een vlooienmarkt.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS