Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Verzekerde heeft niet door dat hij polis kan opzeggen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Verzekerde heeft niet door dat hij polis kan opzeggen
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ruim tweederde van alle verzekerden in Nederland is niet op de hoogte van de mogelijkheid om per 15 augustus zonder opzegtermijn verzekeringen op te kunnen zeggen. Verzekeraars passen op die datum hun polissen aan om de schadeclaims als gevolg van terrorisme te beperken. Door deze aanpassing van de polissen kunnen bijna alle schadeverzekeringen direct worden opgezegd waardoor kan worden gewisseld van verzekeraar.

Uit een onderzoek van TNS Nipo, dat werd uitgevoerd in opdracht van www.verzekeringssite.nl, blijkt dat 68% van de ondervraagden niet op de hoogte was van de mogelijkheid om te kunnen veranderen van verzekeraar. Een gemiste kans volgens de Verzekeringssite omdat uit eerdere onderzoeken is gebleken dat consumenten jaarlijks veel geld op hun verzekeringen kunnen besparen. De verslechterde economische situatie is voor veel verzekerden aanleiding om nog eens kritisch naar hun verzekeringen te kijken.

Eenmaal gewezen op de mogelijkheid tot veranderen geeft slechts 6% van de ondervraagden aan van plan te zijn om van verzekeraar te veranderen, ruim een derde (39%) weet het nog niet. De meerderheid van de ondervraagden (55%) is echter niet van plan om van verzekeraar te wisselen.

De belangrijkste reden (37%) is dat met tevreden is over de verzekeraar terwijl 32% van mening is dat er geen alternatief is omdat alle verzekeraars dezelfde voorwaarden hanteren ten aanzien van terrorisme. Overigens geeft 58% toe niet op de hoogte te zijn van de op handen zijnde verandering in de voorwaarden en wat dit voor hen kan betekenen.

De bevindingen van het Nipo-onderzoek staven de kritiek die de Stichting Toezichthoudend Nederland (STN), de controleur van de verzekeringsbranche, onlangs uitte op de voorlichting van de verzekeraars. Vooral het feit dat de hele operatie zijn beslag krijgt in een tijd waarin veel mensen op vakantie zijn, en de korte periode waarin verzekerden de kans krijgen om van verzekeraar te wisselen, zit de SNT dwars. Daarnaast vermoeden zij een complot van verzekeraars om de kans op opzeggingen van verzekeringspolissen zo klein mogelijk te maken door de verzekerden niet actief te benaderen. Zij schreven een klachtenbrief aan de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) waarin zij vragen een onderzoek in te stellen naar deze gang van zaken.

De Consumentenbond heeft vooral moeite met de reclameachtige brief die op ieder huisadres werd bezorgd maar stelt geen moeite te hebben met de tijdsspanne die verzekerden krijgen om van verzekeraar te wisselen.

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS