Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Tienduizenden kippen verbrand in Ysselsteyn

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Tienduizenden kippen verbrand in Ysselsteyn
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
YSSELSTEYN (ANP) - Bij een zeer grote brand in een boerderij in Ysselsteyn (gemeente Venray) zijn maandagmorgen 40.000 kippen verbrand. Dat meldde de brandweer in Venlo maandag.

De kippen zaten in twee loodsen die om 05.00 uur door nog onbekende oorzaak in brand vlogen. Ook een mestloods vatte vlam. De brandweer bestreed de vuurzee met tachtig mensen en groot materieel. Korpsen uit de hele regio Noord-Limburg werden gealarmeerd. Volgens een woordvoerder van de brandweer kwam er asbest vrij uit het dak van de loodsen, die als verloren kunnen worden beschouwd.

Mestopslag of kortsluiting

Even voor 07.00 uur had de brandweer het vuur onder controle. Het vuur is niet overgeslagen naar een naburige eierloods en een pluimveestal met nog eens 50.000 kippen. Het bedrijf is tijdens de vogelpestcrisis niet geruimd omdat het net voorbij de rand van het besmette gebied lag. Persoonlijke ongelukken deden zich niet voor.

De brandweer zoekt de oorzaak in broei in de mestopslag of in kortsluiting. Volgens een woordvoerder van de Sector Veiligheid Noord Limburg, waaronder de brandweer valt, veroorzaakt het vervoersverbod in verband met de vogelpest steeds grotere hoeveelheden mest op boerderijen. De brandweer moest de afgelopen weken bij herhaling uitrukken om broei en beginnende brandjes in die mestopslag te bestrijden. ,,Door het vervoersverbod van mest lopen boerenbedrijven meer risico's'', aldus de woordvoerder.

De asbest kwam achter het bedrijf terecht en niet in de buurt van andere woningen. Die hoefden dan ook niet te worden ontruimd. Hoe groot de schade is, weet de brandweer nog niet.

hmmm, raadde me moeder al aan om kippen te gaan halen, geroosterd en al [Razz]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS