Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » 100 miljoen lege batterijen in huishoudens

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: 100 miljoen lege batterijen in huishoudens
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
In Nederlandse huishoudens liggen op dit moment ongeveer 100 miljoen lege batterijen. Dat heeft de Stichting Batterijen (Stibat) woensdag gezegd. Volgens F. de Buck van de stichting heeft elk huishouden gemiddeld 68 batterijen, waarvan er zestien leeg zijn.

De laatste paar jaar ligt het percentage batterijen dat ingezameld wordt, rond 71 procent. ,,We zijn afhankelijk van de consument. Die is van goede wil, maar, zo is uit onderzoek gebleken, hij doet niet altijd wat hij zegt te willen doen. Zo bewaren mensen lege batterijen met de bedoeling ze in te leveren, maar uiteindelijk gooien ze ze dan toch weg.''

Stibat wil dat in 2008 80 procent van de batterijen wordt ingeleverd bij de chemokar of andere verzamelpunten. De stichting wil aankloppen bij onder meer het lager en middelbaar onderwijs om kinderen zover te krijgen dat ze milieubewuster met hun lege batterijen en accu's omspringen. Stibat vertegenwoordigt enkele honderden Nederlandse producenten en importeurs van batterijen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS