Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Telefonische herinneringsdienst vult wachtkamers

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Telefonische herinneringsdienst vult wachtkamers
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het Rotterdamse Alphacomm begint de wederverkoop van een telefonische herinneringsdienst voor ziekenhuizen. Patienten worden door een computer opgebeld om hen de afspraak te laten bevestigen, afzeggen of door te schuiven naar een andere datum.

Binnen enkele weken hoopt Menko Hoekenga van Alphacomm bij een aantal ziekenhuizen proeven te kunnen starten met Courtesy Call. Het systeem is erop gericht het aantal niet-opdagende patienten bij poliklinieken te verminderen. De wachtkamers moeten vol blijven. De dienst draait al enige tijd in Engeland. Alphacomm wordt wederverkoper voor de Benelux.

Courtesy Call zou effectiever werken dan herinneringen via e-mail of papieren post. Patienten die gebeld worden, bijvoorbeeld een dag of een week voor het geplande bezoek, dienen aan te geven of ze al dan niet van plan zijn te komen. Papieren en elektronische post geven patienten niet de gelegenheid de afspraak af te zeggen. Bij Courtesy Call krijgt de betreffende polikliniek een dag na het patientenbelletje een e-mail van de Alphacomm-server met de afzeggingen en bevestigingen.

Hoekenga: "Bij poliklinieken als Dermatologie willen patienten nogal eens vergeten dat ze een tweede afspraak bij de arts hebben. Immers, zo redeneren ze dan, de huidaandoening is toch verdwenen?! Courtesy Call biedt hier uitkomst. Een andere geval is bij poli's Orthopedia. Daar zijn lange wachtlijsten en dus schrijven patienten zich bij meerdere poli's tegelijk in. Ze gaan vervolgens naar het eerste ziekenhuis waar ze terecht kunnen en vergeten de anderen af te zeggen."

Alphacomm verkoopt de herinneringsdienst als ASP, een dienst die op de eigen server draait en die ziekenhuizen kunnen huren. De afrekening geschiedt op basis van de lengte van een telefoongesprek. "Alleen die gesprekken worden afgerekend die lang genoeg hebben geduurd voor de patient om begrijpelijk overgekomen te zijn."

Voor het einde van het jaar hoopt Hoekenga "toch wel 5 ziekenhuizen te hebben gecontracteerd". Hij illustreert: "Bij een poli in een Engels ziekenhuis hebbeb we een reductie van 50 procent behaald. Dit was het Royal West Sussex hospital afdeling Maxillo-facial. Deze poli heeft alles te maken met het gezicht, zowel inwendig als uitwendig."

De Engelse versie van Courtesy Call wordt ook toegepast bij tandartsen, advocaten, restaurants en bij diverse soorten abonneediensten.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS