Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » 'Overheid manipuleerde geluidsnorm Schiphol'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: 'Overheid manipuleerde geluidsnorm Schiphol'
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De overheid heeft bewust een ingewikkeld systeem van geluidsnormen gekozen voor Schiphol. Daardoor is de overlast nauwelijks te controleren en heeft Schiphol meer vrijheid.

Dat zei oud-voorzitter Berkhout van de commissie geluidsoverlast Schiphol zaterdag in het Radio 1 Journaal. Dat is overigens dezelfde commissie die de het ministerie van Verkeer en Waterstaat adviseerde. De ingewikkelde geluidsnormen dienen volgens Berkhout eerder de belangen van Schiphol dan die van de omwonenenden.

De commissie moest van het ministerie van Verkeer en Waterstaat onderzoeken hoe het vliegtuiglawaai rond Schiphol in de toekomst het best kon worden gemeten. "Ik kwalificeer het echt als geklungel." Professor Berkhout spreekt van "duidelijke onwil" om een helder systeem van geluidsnormen in te voeren waarbij meteen zichtbaar is of Schiphol te veel lawaai maakt.

Na onenigheid met staatssecretaris Schultz van Verkeer en Waterstaat leverde de commissie eind vorig jaar haar opdracht in. Een nieuwe commissie is inmiddels aan het werk. Die wordt geleid door oud-CDA-senator Eversdijk.

Deze maand is het aantal klachten over geluidsoverlast rond Schiphol flink gestegen. Vooral het gebruik van de vijfde baan leidde tot extra klachten.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS