Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Noodweer bleef beperkt

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Noodweer bleef beperkt
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ENSCHEDE (ANP) - Het noodweer in Nederland is woensdagavond beperkt gebleven tot een aantal plaatsen in Nederland. Alleen de Achterhoek werd zwaar getroffen door zeer harde wind en hagelbuien, waardoor enkele bomen omwaaiden. Dat bleek donderdag na inventarisatie van de schade.

In de Achterhoek kwamen ook straten en kelders blank te staan. Bij de Alarmcentrale stond de telefoon roodgloeiend. De brandweer kwam in actie bij woningbranden in Groenlo, Zieuwent en in de gemeente Hummelo en Keppel. De schade is nog niet bekend. Persoonlijke ongelukken hebben zich niet voorgedaan. Het KNMI meldde windstoten van 125 km per uur.

De schade in Twente als gevolg van het onweer beperkte zich woensdagavond tot de gemeente Rijssen. Stortregens zetten in Rijssen vele straten blank. In enkele woningen liep het water naar binnen.

Verkeer

Aan de Huttenwal in dezelfde plaats sprongen enkele rioolbuizen waardoor het nieuwe wegdek zwaar werd beschadigd. Deze weg is afgesloten voor het verkeer. Verder stond een parkeerkelder in Rijssen helemaal blank. De spoorweg tussen Holten en Rijssen is woensdagavond enige uren gestremd geweest door een blikseminslag. Een automobilist reed in paniek een spoorboom kapot. In Holten vloog een woning door blikseminslag in brand.

Ook het politiebureau in Leeuwarden werd woensdagavond door de bliksem getroffen. Een schakelkast werd vernield, waardoor de Friese politie mobilofoons en portofoons anderhalf uur niet kon gebruiken. De mobiele telefoons boden uitkomst.

Ook het Gelderse Ermelo werd getroffen door de storm, zij het licht. Een kruising en een woning kwamen onder water te staan.

hier bij ons (in limburg) heb ik vrij weinig van die regen gemerkt, terwijl het in A'dam hevig regende

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Maria
Moderator


Beoordeel
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Maria     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Als jij in Limburg zit hoe kan jij dan weten dat het hevig regende in Amsterdam?
Bronnen leg eens uit? [Wink]

--------------------
Gelukkig maken is gelukkig zijn.

Berichten: 436 | Plaats: Veghel | Geregistreerd: Jul 2003  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van Maria:
Als jij in Limburg zit hoe kan jij dan weten dat het hevig regende in Amsterdam?
Bronnen leg eens uit? [Wink]

Nou jij heb het gezegd en een vriend van me uit Almere zei dat het hagelde [Razz] Genoeg bronnen
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Mijn bronnen zijn toch meestal de nieuwssites. En aangezien dit bericht van het ANP afkomstig is, denk ik niet dat pat zijn vrienden hiervoor geleend heeft [Razz]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
Mijn bronnen zijn toch meestal de nieuwssites. En aangezien dit bericht van het ANP afkomstig is, denk ik niet dat pat zijn vrienden hiervoor geleend heeft [Razz]

Uhh jawel hoor NiMS..ik hoor het gisteravond dat het hagelde/regende..en heb later in de middag van de volgende dag dit gepost, zoals u ziet
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Vooruit dan pat [Wink]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS