Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Politie ontmantelt tientallen hennepkwekerijen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Politie ontmantelt tientallen hennepkwekerijen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De politie heeft maandag bij een inval in twee woonwagencentra in Gouda 48 kleine hennepkwekerijen aangetroffen en ontruimd. Eenzelfde actie bij woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht werd al binnen enkele uren opgegeven omdat de bewoners zich tegen de politie keerden.

Bij de inval in Gouda werden honderd medewerkers van de Mobiele Eenheid (ME) en dertig politieagenten ingezet. De politie verrichtte drie arrestaties. Zij verdenkt tientallen bewoners ervan hennep te kweken en stroom illegaal af te tappen. Zij worden de komende dagen op het politiebureau verwacht voor verhoor en een proces-verbaal.

Politie en ME reden 's ochtends met groot machtsvertoon de twee terreinen van de woonwagenbewoners aan de Goudkade en de Tweede Moordrechtse Tiendeweg op. Het uitkammen van de centra nam bijna tien uur in beslag.

De hennepkwekerijen bevonden zich in schuurtjes, onbewoonde woonwagens en caravans en andere bijgebouwtjes. "Per locatie vonden we gemiddeld ongeveer tweehonderd henneplantjes. Maar er zat ook een aantal grote professionele kwekerijen tussen", aldus een politiewoordvoerder.

Aanwijzingen

De politie had sterke aanwijzingen dat er op verschillende locaties hennep werd geteeld en illegaal stroom werd afgetapt en dat daardoor zeer brandgevaarlijke situaties waren ontstaan. Na aangifte van het energiebedrijf Eneco dat er op grote schaal stroom werd afgetapt, besloot de politie, de ME en het energiebedrijf gezamenlijk op te treden.

De actie verliep relatief rustig. Eén bewoner werd enkele uren vast gehouden, omdat hij amok maakte en zich agressief gedroeg toen de ME het terrein kwam oprijden. De twee anderen werden opgepakt, omdat ze net na het afsluiten van de illegale stroomvoorziening de installatie weer in orde hadden gemaakt. Op de twee kampen staan samen ongeveer 40 woonwagens en wonen circa honderd woonwagenbewoners.

In Maastricht heeft de gemeente een driedaagse inspectie van woonwagenkamp Vinkenslag al na enkele uren afgebroken wegens verzet van de bewoners. De inspectie werd uitgevoerd door zeventig man politie, brandweer en mensen van energiebedrijf Essent.

De bewoners verhinderden eerder al, op 13 juni, een routinecontrole, uit woede over de massale inval door de mobiele eenheid in mei. Daarbij werd veel wiet in beslag genomen en gingen drie loodsen tegen de vlakte.

De actie van maandag werd gestaakt toen dertig bewoners zich tegen de inspecteurs keerden. De gemeente laat weten dat de inspectie wel is uitgesteld, maar niet afgesteld. "Vrijstaat Vinkenslag moet een gewone volkswijk worden", zegt burgemeester Leers. Politiecommandant Van Rossum kondigde aan dat een grote politiemacht de inspectie binnen enkele maanden zal afdwingen.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS