Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Adam Curry neemt ontslag bij BNN

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Adam Curry neemt ontslag bij BNN
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Presentator Adam Curry stopt per direct bij BNN. Hij wil met zijn ontslag een eerste bijdrage leveren aan de bezuinigingsplannen voor de publieke omroep die vorige week in het McKinsey-rapport werden voorgesteld.

Curry stelde zaterdag in een verklaring dat hij 90.000 euro per jaar ontving. Voor dit salaris maakte hij eenmaal per week een twee uur durende radio-uitzending met medepresentator Jeroen Kijk in de Vegte.

Curry zegt met zijn daad de ,,vicieuze cirkel van de publieke omroep te willen doorbreken''. ,,Waarschijnlijk zullen de gemakkelijke oplossingen als het opheffen van het Metropole Orkest en 747AM wel doorgang vinden. Maar ik heb nog niemand met een kapmes bij de voordeur van de directie gezien.''

De presentator stelt zijn salaris zelf meer te zien als een ,,subsidie'' voor de wekelijkse helikoptervlucht van zijn huis in België naar Hilversum. ,,Ik ben geen Florence Nightingale, maar ik vind het wel de plicht van iedere burger om onze gezamenlijke publieke belangen zo efficiënt mogelijk te laten draaien. Ik wil zelf geen deel meer uitmaken van de kapitaalvernietiging van de publieke omroep.''

De publieke omroepen moeten in 2004 minimaal 40 miljoen euro bezuinigen. Het McKinsey-rapport stelde van de week dat er zeker 100 miljoen euro bezuinigd kan worden door efficiënter te werk te gaan.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS