Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Bush kondigt einde gevechten aan

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Bush kondigt einde gevechten aan
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
President Bush kondigt mogelijk volgende week het einde van de gevechten in Irak aan, maar Bush zal niet verklaren dat de oorlog is afgelopen. Dat meldt CNN op basis van hoge functionarissen van het Witte Huis.

Bush doet de aankondiging mogelijk donderdag of vrijdag tijdens zijn bezoek aan het vliegdekschip USS Abraham Lincoln, die uit de Golf terugkeert.

Hoewel er niet meer wordt gevochten, wordt het Amerikaanse leger nog wel geconfronteerd met verzet, zeiden functionarissen va het Pentagon vrijdag.

Minister van Defensie Donald Rumsfeld zei vrijdag dat het einde van de oorlog mogelijk nooit wordt aangekondigd. "Ik denk dat er wel een einde komt. Kan ik dat met zekerheid zeggen? Nee. Dit is geen Eerste Wereldoorlog of Tweede Wereldoorlog, dat begint en dan eindigt. Neem Afghanistan. We zijn van grote militaire activiteiten gegaan naar het punt op dit tijdstip, waar het hele land zich in een stabiliteitsbeveiliging bevindt."

Rumsfeld wees op het aanhoudende verzet toen hij werd gevraagd of de VS geen officieel einde van de oorlog verklaart om zo de verantwoordelijkheden onder de Geneefse Conventies voor een naoorlogse bezettingsmacht te ontlopen. "Er is geen poging om wat dan ook te ontlopen, behalve dan om te voorkomen dat er meer mensen worden gedood. En een poging om dat land en zijn volk in een proces te brengen dat een vrije Iraakse regering voortbrengt."

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS