Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Wegpiraten moeten opnieuw examen afleggen

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Wegpiraten moeten opnieuw examen afleggen
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De kliklijn waarbij automobilisten gevaarlijk gedrag van medeweggebruikers bij de politie in Zuid-Limburg kunnen melden, is een groot succes. Dat zegt brigadier H. Verhappen van de Verkeershandhavingsdienst Limburg Zuid.

De kliklijn werd een jaar geleden in het leven geroepen. Sindsdien heeft Verhappen een kleine veertig automobilisten aangemeld bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen CBR. Van hen hebben 22 een oproep gekregen om bij het CBR te verschijnen. Het bureau bekijkt aan de hand van een rijvaardigheidstest of een psychologisch onderzoek of deze mensen hun rijbewijs mogen houden.

Het gaat hierbij volgens de politie om onder meer notoire bumperklevers en hardrijders. Het afgelopen jaar zijn bij de kliklijn meer dan duizend meldingen binnengekomen.

Zuid-Limburgse weggebruikers kunnen op nummer 0900-8844 de kentekens doorgeven van agressieve rijders. De politie belt de vermeende overtreder op en spreekt hem of haar aan op diens agressieve rijgedrag. Ongeveer 80 procent geeft dit gedrag volgens de politie toe.

Wegpiraten die zich blijven misdragen, worden aangemeld bij het CBR. De melder, wiens naam bij de politie bekend is, krijgt te horen wat met diens telefoontje is gebeurd. Er kan niet anoniem worden gemeld. Volgens de politie zijn het vooral jonge automobilisten en zakenlui in lease-auto's die zich bezondigen aan fout verkeersgedrag.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Volgens de politie zijn het vooral jonge automobilisten en zakenlui in lease-auto's die zich bezondigen aan fout verkeersgedrag.
Als je toch gaat generaliseren. Noem mij eens een groep die zich niet bezondigd aan fout verkeersgedrag.

Ouderen zien niets meer en gooien hun auto dus maar van de ene naar de andere kant. Bovendien rijden ze 80 a 90 waar de rest van het verkeer 120 rijdt.

Vrouwen hebben geen ruimtelijk inzicht waardoor ze op de meest onmogelijke momenten van baan wisselen. Bovendien zijn ze zo onzeker dat ze het liefts direct zicht hebben op de vangrail. Vandaar dat ze per definitie links blijven plakken.

Zakenmannen zijn ook niet van de linkerbaan te krijgen, maar dat is omdat ze hun Mercedes of Volvo zo snel mogelijk langs het andere verkeer proberen te jakkeren.

Aso types zitten continue op de achterbumper van hun voorligger ongeacht of hier enige winst te behalen valt.

[Wink]


Ik krijg echt een vieze smaak in m'n mond van zo'n kliklijn. Wat voor gefrustreerd type moet je zijn om daar een andere weggebruiker te verraden? [puke]

Ik reed gisteren om half twee 's nachts over de A2. Ter hoogte van Den Bosch, waar een maximum van 100 geldt, reed ik langs een politieauto die aan het invoegen was.
Hierbij gaf ie al geen richting aan. Later scheurde hij me met een noodtempo voorbij en schoot van de derde baan naar een afrit. Wederom zonder richting aan te geven en bovendien vlak voor mijn auto.

Dat soort idioten staat dus bonnetjes te schrijven als je licht het niet doet. [puke] [puke] [puke]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
wat was je kenteken ook alweer [Wink] ?

Of je had de kliklijn moeten bellen en het kenteken van die wout doorgeven.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LPChip
I love Chips


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LPChip   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
het probleem is alleen dat je meestal eerst zoiets mee maakt, en dán pas van zo'n kliklijn hoort.

--------------------
"Je bent ondersteboven, als je neus loopt, en je voeten ruiken!" - LPChip
"LPChip zegt tegen LPChip: Ben ik gek?" - LPChip

Berichten: 325 | Plaats: Jupiter | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik denk dat zo'n kliklijn meer zegt over de mensen die bellen dan over de mensen die worden verlinkt.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS