Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Bin Laden ontsnapte door truc met satelliettelefoon

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Bin Laden ontsnapte door truc met satelliettelefoon
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
WASHINGTON - Osama bin Laden heeft uit Afghanistan kunnen ontsnappen door simpelweg zijn satelliettelefoon aan zijn Marokkaanse lijfwacht te geven. Die diende zo als afleidingsmiddel voor de Amerikaanse troepen die in de groots opgezette zoektocht naar de leider van Al Qaida gebruikmaakten van geavanceerde apparatuur waarmee zij de satelliettelefoon konden traceren. Dat schreef de Amerikaanse krant The Washington Post gisteren.


Dat de methode van het volgen van het signaal van de telefoon werkte, blijkt uit het feit dat de lijfwacht Abdallah Tabarak (43) in november 2001 bij Tora Bora in het oosten van Afghanistan door Amerikaanse elite-eenheden is opgepakt. Hij zit inmiddels gevangen op de Amerikaanse basis in Guantánamo Bay in Cuba.

Tabarak heeft met de satelliettelefoon een aantal dagen rondgezworven door het grottencomplex van Tora Bora, waarbij hij diverse malen gebruikmaakte van de telefoon. Dat verschafte Osama bin Laden voldoende tijd om te vluchten, vermoedelijk naar het buurland Pakistan. Hoewel er sinds zijn verdwijning enkele malen boodschappen zijn gepubliceerd die aan hem worden toegeschreven, is er geen enkel bewijs of hij nog leeft.

De Marokkaanse functionarissen die in Guantánamo bij Tabaraks ondervraging betrokken waren, vertelden aan de krant dat de gevangenen daar allen op de hoogte waren van de list waardoor Bin Laden aan de Amerikanen was ontsnapt. Door zijn optreden zou Tabarak veel gezag en grote populariteit genieten onder zijn medegevangenen.

(ANP)

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
ThApocalypse
Poster


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor ThApocalypse     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik geloof er nix van. Zijn die Amerikanen nou echt ZO DOM!?!?!?

--------------------
Hardhouse Music Makes Me HoRNeY........ohhhhh YeaH!!

Berichten: 119 | Plaats: VenraY | Geregistreerd: Nov 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van ThApocalypse:
Zijn die Amerikanen nou echt ZO DOM!?!?!?

Yep.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS