Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » VWA ziet toe op verbod tabaksreclame

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: VWA ziet toe op verbod tabaksreclame
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Vanaf donderdag gaat het verbod op tabaksreclame in. De Voedsel- en Waren Autoriteit (VWA) zal de komende maanden steekproefsgewijs nagaan of fabrikanten, importeurs en groothandelaren zich aan het verbod houden.
Tabakswaren en -merken mogen niet meer worden aangeprezen op televisie, billboards, in winkels, bushokjes, op asbakken en andere gebruiksproducten. Ook mogen tabaksfabrikanten geen evenementen meer sponsoren. Dat is een gevolg van de gewijzigde Tabakswet.

Alleen kranten en tijdschriften krijgen enig respijt: zij mogen tot 1 januari 2003 reclame blijven maken. Ook tabaksspeciaalzaken komen onder het verbod uit, maar ze mogen de reclame niet richten op jongeren.

Overtreders van het reclameverbod voor tabak krijgen eerst een waarschuwing en riskeren daarna een geldboete.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Hehhe...eindelijk actie tegen die reclames van roken [Big Grin]
Tja rook zelf niet dus ben er alleen maar blij mee

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
Hehhe...eindelijk actie tegen die reclames van roken [Big Grin]
Tja rook zelf niet dus ben er alleen maar blij mee

Vind je die rookreclames zo storend? Bij mij staan er andere reclames bovenaan de lijst. Bijvoorbeeld alle oorspronkelijk franse reclames die hier nagesynchroniseerd zijn [Mad]

Ik ben op zich niet zo tegen roken. Ik vind het wel een vieze gewoonte. Wat ik wel erg vind is dat het een statussymbool is voor jonge tieners. Die houden er vervolgens niet meer mee op.

Het probleem is dat roken een "goed" imago heeft. Verbieden heeft geen zin, want men doet het toch. Ik vond die "Hé, maar ik rook niet" campagne wel geslaagd.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Overtreders van het reclameverbod voor tabak krijgen eerst een waarschuwing en riskeren daarna een geldboete.
Het zal Nederland niet zijn [Eek!]

Geen wonder dat de burger maling heeft aan de wet als alles maar wordt "gepolderd".

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik vind alle reclame niets wat op TV komt...bederft mijn kjkplezier van een film.
Tis allemaal overbodig, die zooi
(Maar het is maar een mening van me [Wink] )

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wees maar blij dat er reclame is! Anders moest je voor alle programma's die er zijn nog gaan betalen. Als je nagaat dat bijna alle inkomsten van de commerciele zenders afkomstig is uit reclame (1 reclame kost 500 euro per seconde).

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
**off topic**
Maar vindt je het niet erg als je midden in de film zit dat er op een moment ineens reclame komt op tv?? Dat haalt me echt uit de film hoor
**off topic**

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik keek gister naar American Beauty op Net 5. De reclameblokken duurde rond de tien minuten!!
Dat gaat me wel iets te ver.

Bij Formule 1 zijn er veel reclames, maar die duren altijd maar kort. Meestal maar 1 of 2 commercials. Dat vind ik minder erg. Kun je nog even drinken bijschenken ofzo.

Maar NiMS heeft gelijk. Reclame is een noodzakelijk kwaad.

Ontopic: Volgens mij zijn er allang geen tabaksreclames meer op tv. Het gaat dus meer om posters en bioscoopreclames en gesponsorde evenementen.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Dus als er binnenkort iemand op tv is die rookt, dan krijgt ie van die blokjes over zijn gezicht [Crazy]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS