geplaatst
Het kwakkelende Sony Ericsson neemt zijn toevlucht tot modellen en actrices om zijn T68i-model, een beltoestel met camera, te promoten in discotheken en café's. Ook op toeristische lokaties worden acteurs ingezet om vakantiegangers te bewegen om plaatjes naar huis te sturen.
Sony Ericsson Amerika heeft vijf miljoen dollar uitgetrokken voor de marketingsactie die zestig dagen loopt. Het is de bedoeling dat de acteurs en actrices niet als zodanig te herkennen zijn en zich zo bekend maken. Van tevoren worden scripts en scenario's ingestudeerd, alleen of met collega's, om het geheel een natuurlijk verloop te geven. Discotheekgangers kunnen bijvoorbeeld twee vrouwen zien zitten aan weerszijden van een bar die een spelletje tegen elkaar spelen. In cafe's worden versiergesprekjes van mannen bij de actrices onderbroken door binnenkomende MMS-berichtjes van vrienden die fotootjes sturen, behalve op het testosteronpeil ook op het adrelinepeil van de manen gericht.
Toeristen die in New York of Seattle bij bezienswaardigheden rondlopen, kunnen overvallen worden met de vraag of ze met de T68i een foto willen nemen.
Consumentenorganisaties verzetten zich tegen de verkapte vorm van 'spontane' productdemonstratie. Ze noemen het misleiding.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|