Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Rookvrije werkplek effectiever dan accijnsverhoging

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Rookvrije werkplek effectiever dan accijnsverhoging
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Rookvrije werkplekken blijken effectiever te zijn voor het stoppen met roken dan accijnsverhogingen op pakjes sigaretten. Dit blijkt uit een Amerikaans onderzoek dat vandaag wordt gepubliceerd in het British Medical Journal.

De belasting op een pakje sigaretten zou 73 procent moeten stijgen om hetzelfde effect te bereiken als rookvrije werkplekken. In Groot-Brittannië zou een pakje dan meer dan tien pond (15,61 euro) moeten gaan kosten om mensen tot het beëindigen van hun rookgedrag te dwingen.

Professor Stanton Glantz van de Universiteit van Californië benadrukt dat rookvrije plekken leiden tot een vier procent vermindering van de tabaksconsumptie. Samen met een collega vond hij uit dat introductie van rookvrije plekken ook effectief is bij de bestrijding van roken onder tieners.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS