Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Wehkamp breidt uit met 'vrouwentaal'

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Wehkamp breidt uit met 'vrouwentaal'
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Wehkamp heeft zijn site uitgebreid met een productvergelijker die 'vrouwentaal' spreekt. 'Zo noem ik het voor het gemak maar', zegt Ann Jepma van Cedron dat voor de techniek zorgde.

Consumenten kunnen sinds vandaag producten uit verschillende groepen (telefoons, wasmachines) op twee manieren met elkaar vergelijken. In Wehkamps productvergelijker WinkelWijzer kon tot voor kort louter worden gezocht op productspecificaties, nu ook op wijze van gebruik.

Een bezoeker van de Wehkamp-site kan door middel van de nieuwe dienst een aantal praktische vragen beantwoorden over het product waarnaar zij op zoek is. Bijvoorbeeld: 'Wilt u vaak meerdere gerechten voor 1 maaltijd in de magnetron bereiden?' of 'Wilt u direct na het drogen uw wasgoed opbergen?'.

De dienst is gerealiseerd door Cedron, moederbedrijf van productvergelijker Consumerdesk. Marketing manager Ann Jepma: 'De vergelijker met alleen technische specificaties noem ik voor het gemak maar de mannenuitvoering. De vergelijker die kijkt naar de wijze waarop een product gebruikt doet dat in vrouwentaal.'

De vragen bij het productgebruik hebben Cedron en het webteam van Wehkamp samen opgesteld. 'Alle informatie over de betreffende producten hebben we al in onze database staan. Er moest alleen een soort schil worden toegevoegd die de vragen naar de betreffende producten leidt. Het implementatieproces duurde acht weken', aldus de marketing manager.

Momenteel biedt Wehkamp twintig productgroepen met de nieuwe dienst. Wehkamp wil dat aantal verder uitbreiden. Jepma acht veertig productgroepen haalbaar, veel meer dan de concurrent. 'Bij Neckermann zijn ze in een jaar niet verder gekomen dan zes of zeven productgroepen'.

Cedron hoopt de nieuwe dienst ook aan andere klanten aan te bieden. Jepma hoopt bijvoorbeeld ook de huidige klant Pioneer Europe voor zijn productvergelijker te kunnen strikken.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS