geplaatst
De kreet 'internet verandert de traditionele media' wordt op Ads.com wel heel letterlijk genomen. Surfers kunnen op de site per televisieprogramma aangeven welk reclamespotje ze nog een keer terug willen zien, zonder die storende televisieprogramma's er tussen door.
Op Ads.com kunnen internetters tv-reclames opzoeken tot een paar maanden terug. De site is ingedeeld naar tijd en programma dat het spotje werd uitgezonden, en naar productnaam. Reclamemakers liggen in het geheel niet dwars dat de site hun materiaal online zet, ze hebben er profijt van. Surfers wordt gevraagd te reageren op spotjes en er punten aan toe te kennen. Aan de hand van deze informatie wordt, achter de schermen dus, de ontvangst en effectiviteit gemeten.
Een eerder vergelijkbaar initiatief ging ten gronde, omdat de sitebeheerder de kosten voor de streaming servers niet kon betalen. De site ging ten onder aan zijn eigen succes, niet ongebruikelijk voor multimediasites.
-------------------- People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect. Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002
|