Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Actueel » Nieuws » Massale overtreding Drank- en Horecawet op Texel

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Massale overtreding Drank- en Horecawet op Texel
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Uit een grootscheepse actie van de Keuringsdienst van Waren blijkt dat 64 procent van de ondernemers op Texel de Drank- en Horecawet overtreedt. De dienst bezocht vrijdag en zaterdag 109 bedrijven op het waddeneiland. Dat maakte ze dinsdag bekend.
Het was de eerste keer dat de keuringsdienst zo'n grote actie uitvoerde, zegt een woordvoerder. Hij is niet echt te spreken over het aantal overtredingen. ,,We vinden de resultaten behoorlijk slecht.''

De circa twintig controleurs betrapten de ondernemers vooral op het verkopen van alcoholhoudende drank aan jongeren onder de zestien jaar en verkoop van alcohol zonder vergunning in onder meer cadeaushops en een fietsenverhuurbedrijf. In totaal zijn twaalf processen-verbaal opgemaakt en 58 schriftelijke waarschuwingen uitgedeeld.

De boete bij een proces-verbaal kan volgens de keuringsdienst oplopen tot maximaal 11.250 euro. Het Openbaar Ministerie bepaalt de hoogte van de boete. De Keuringsdienst van Waren gaat deze zomer ook op de andere waddeneilanden controleren.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS