Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Uitgaan » Films » Acteur Charles Bronson overleden

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!    
Auteur Onderwerp: Acteur Charles Bronson overleden
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
De Amerikaanse filmacteur Charles Bronson is op 81-jarige leeftijd overleden. De al geruime tijd zieke Bronson overleed zaterdag in een ziekenhuis in Los Angeles, zo deelde zijn woordvoerder Lori Jonas zondag in Los Angeles mee.

Bronson speelde in talrijke films vanaf het begin van de jaren vijftig. Hij kreeg vooral bekendheid door rollen in gewelddadige films waarin hij een kalme en stoere figuur verbeeldde.

Onder de films die Bronson beroemd maakten, zijn: The Magnificent Seven (1960), The Great Escape (1963), The Dirty Dozen (1967), Mister Majestyk (1974) en in de jaren tachtig de filmreeks Death Wish.

Stoer type

Bronson werd in november 1921 in Pennsylvania als Charles Bunchinsky geboren in een gezin van vijftien kinderen. Hij was de enige die de middelbare school doorliep. Nadat hij in de Tweede Wereldoorlog boordschutter was geweest, ging Bronson naar Philadelphia om kunst te studeren.

In 1949 stortte Bronson zich geheel op het acteren. Door zijn verweerd lijkende gezicht en zijn potige en onverzettelijke voorkomen kreeg hij vanaf het begin af aan rollen waarin hij een kalme, sterke en stoere persoon uitbeeldde en vaak ook onaangepaste in zichzelf gekeerd types.

Hij kreeg echter geen hoofdrollen, tot hij in 1968 doorbrak in Europa waar Bronson zijn geluk beproefde in de film. Hij trad in het huwelijk met de Britse actrice Jill Ireland. Bronson was eerder getrouwd geweest, maar met Jill Ireland zou hij 22 jaar samenleven. Ze brachten zeven kinderen groot.

Bronson werd eind jaren zestig dankzij Europese of Europees-Amerikaanse filmproducties in korte tijd wereldberoemd en een van de best betaalde acteurs ter wereld. Vooral zijn zwijgzame rol in de western Once Upon a Time in the West (C'era una Volta il West) maakte van Bronson een filmster. In 1972 keerde Bronson beroemd terug naar de VS. Hij kreeg er vervolgens tal van rollen in actiefilms uit Hollywood.

 -

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik wist niet dat ie al 81 was joh.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
ik ook niet...maarja nu kan ik geen deathwish 10 meer zien [Frown]
Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS