Goedzo?! NiMS Forum Nieuw onderwerp  Reageer
mijn profiel | leden lijst inloggen | registreer | zoek | faq | forum home

  volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
»
» Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Goedzo?! NiMS Forum » Uitgaan » Films » The Matrix, reloaded. (Pagina 1)

 - UBBFriend: Email deze pagina naar iemand!   Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   
Auteur Onderwerp: The Matrix, reloaded.
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Vanavond is het zover! We gaan de nieuwe Matrix met z'n 15-en kijken in Rembrandt (Utrecht). Ik hoop niet dat hij tegenvalt, maar mijn verw8ing is denk ik te hoog.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Heineken sponsort The Matrix-films

Heineken is een van de relatief weinig bedrijven die zich mag associeren met de speelfilm The Matrix Reloaded, die morgen wereldwijd in premiere gaat. Hoe uitgekiend de marketingtrucjes van Warner zijn, blijkt uit Yahoo's
internetpopulariteitsmeter.
Morgen gaat de speelfilm The Matrix Reloaded, het tweede deel van de trilogie, wereldwijd in premiere. The Matrix wordt echter niet als film gepromoot, maar als mediaconcept. Behalve de film verschijnt morgen ook een computer- en consolespel zich parallel aan de film afspeelt. Tevens verschijnt er een tekenfilmvariant van The Matrix (anime) op DVD en ontwikkelt Ubisoft een online Matrix-spel.

De makers van de film Warner Bros en Village Roadshow zijn selectief in het aanboren van inkomstenbronnen met de film. Waar voor Harry Potter-films zo veel mogelijk licenties voor merchandising werden verkocht, proberen de filmbedrijven een vorm van exclusiviteit aan te houden, schrijft
Wall Street Journal (betaalde toegang). Zo mogen Heineken en Samsung zich in advertenties wel associeren met The Matrix, maar winkelketens en fast food-restaurants niet.

Afgelopen weken besloten de producenten van de film om nog een aantal tv-reclames voor The Matrix af te zeggen. Uit metingen bleek dat de bekendheid van de te lanceren film op het juiste niveau was. Meer marketing was voorlopig niet nodig.

Hoe uitgekiend de marketingtactieken van de filmmakers zijn, blijkt op Yahoo's Buzz-index, een populariteitsmeter die veelvuldig wordt gebruikt door de filmindustrie. De Buzz-index laat zien dat The Matrix sinds precies deze week de nummer 1- en nummer 2-positie heeft. Internetters zoeken sinds deze week het meest naar informatie over deel 1 en 2 van de Matrix-films.

Deel 2 en deel 3 van de speelfilm, die in het najaar verschijnt, kostten gezamelijk 350 miljoen dollar om te maken. Inclusief marketingkosten komen de totale uitgaven op circa 500 miljoen dollar. De eerste film alleen al leverde, zonder spellen en tekenfilmvariant, 170 miljoen dollar op. Naar verwachting zullen de uiteindelijke uitzendrechten voor televisie alleen al minimaal 100 miljoen dollar opleveren.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Behalve de film verschijnt morgen ook een computer- en consolespel zich parallel aan de film afspeelt.
Zoiets heb ik ook gehoord [emot-angel]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
LilWiz
life ain't hard, just don't make it hard


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor LilWiz   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Jullie lope achter mensen:
05/10/2003 Enter the Matrix DEViANCE [4 CDs]

Spel is allang uit [Razz]

Berichten: 3613 | Plaats: Venray | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van LilWiz:
Jullie lope achter mensen:
05/10/2003 Enter the Matrix DEViANCE [4 CDs]

Spel is allang uit [Razz]

Wij lopen idd achter [emot-angel] [Wink] [Razz]

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik ben helaas toch niet wild enthousiast over deze film. Ik zal het proberen uit te leggen.

De oorspronkelijke film liet een diepe indruk achter. The Matrix is een begrip geworden. Vanwege het succes van deze film zijn er daarna vele rip-off's gekomen. Ze proberen weliswaar niet het verhaal te kopieren, maar wel de stijl van actie. Sommigen beweren zelfs dat The Matrix het genre heeft geherdefinieerd.

Als je nu nog eens naar de oorspronkelijke film kijkt dan zie je de volgende zaken. Ten eerste is er die bullet-time! Dat hadden we nog niet eerder op zo'n manier op het witte doek gezien.

Ten tweede zijn er de wire-stunts. Een team van stuntmannen zorgt dat de acteurs aan kabels hangen en op precies het goede moment omhoog worden gehesen. Zo lijkt het net of de acteurs tot reusachtige sprongen in staat zijn.
Dit effect hadden we al eerder gezien in Crouching Tiger Hidden Dragon en wordt al jaren toegepast in de filmindustrie van Hong Kong. In Charlie's Angels werd het zelfs tot in het belachelijke gebruikt.

Ten derde zijn er de martial arts. Op zich zijn de Kung Fu films al een bekend terrein, maar in The Matrix werd het toch anders gebracht. De stijl was anders. Dit was met name de verdienste van Yuen Wo Ping die voor de choreografie zorgde.

Maar hoewel dit voor het actie genre allemaal vernieuwd is geweest was er meer dat deze film boven andere uit deed stijgen. Het verhaal over een post apocalyptische wereld waarin mensen slechts als accu voor machines dienen. De Matrix is in het leven geroepen als brood en spelen voor het volk.

Om als soort te overleven moet de mensheid zichzelf eerst bevrijden van de Matrix om zich te kunnen bevrijden van de machines. Wat daarvoor nodig is, is een verlosser, de Ware. Iemand die boven het systeem staat er de regels ervan tart. Een soort Messias dus.


Wat vind ik dan niet zo geweldig aan Matrix Reloaded? Eigenlijk dat deze film meer geinspireerd lijkt door de rip-offs van de oorspronkelijk film dan door die film zelf. De nadruk ligt op het herhalen en overtreffen van de actie scenes uit de eerste film. Dat lukt heel erg aardig. Sterker, ik denk dat dit de meest spectaculaire film ooit is. Maar juist door die herhaling ben ik gaan inzien dat ik de eerste film juist om andere redenen waardeerde.

Bullet-time kennen we inmiddels wel. Afgezien van de vele films die het hebben gebruikt (The One) is er zelfs een computerspel gemaakt waar dit een belangrijke factor in speelde, Max Payne. Het effect is wel stoer maar niet functioneel. Mij persoonlijk ging het irriteren.

Wire-stunts zijn ook zoiets wat we nu te vaak zien. En als je een blondine een minuut lang in de lucht hebt zien hangen terwijl ze ontelbare trappen uitdeelt, dan verdwijnt de waardering snel.

Vecht scenes zijn wel stoer, maar heel veel mensen heel erg vaak slaan en schoppen is niet echt leuk om te zien. Jacky Chan begrijpt dat als geen ander en weet iedere keer weer een gevecht bijzonder te maken.
Hoewel er een aantal heel erg stoere moves in Reloaded zitten vond ik de vecht scenes toch wat saai.

Maar dit zou allemaal niet zoveel uitmaken als er niet één belangrijke fout was gemaakt: het verhaal. Er is zeker geen gebrek aan in Reloaded. Er zijn voldoende plotwendingen en er worden nieuwe vragen opgeworpen terwijl oude worden beantwoord.
Maar het verhaal wordt niet goed verteld. Het lijkt welhaast plichtmatig. Bij het knippen van de film moeten ze wel flink haast hebben gehad om zo snel mogelijk weer een actie scene te kunnen toevoegen.


Revolutions moet de ontknoping gaan tonen. Ik hoop dat die film het verhaal weer naar een hoger niveau weet te tillen. Anders zal de Matrix trilogie alsnog de geschiedenis ingaan als een leuke actie serie.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Montoya
Half way Member


Beoordeeld:
5
Icoon 6 geplaatst      Profiel voor Montoya     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Matrix Reloaded is absoluut gaaf en de moeite waard. Of de eerste Matrix film echt beter was is moeilijk te beantwoorden. Draai de films eens om en hoe kijk je dan tegen de eerste film aan?

Vechtscenes overtroven de vorige absoluut. Hier en daar wel een beetje overdreven (de heletijd dezelfde handmoves). Maar spectaculair absoluut.

Wat het verhaal betreft heb ik het gevoel evenveel verteld te hebben gekregen in beide films. Wel was het verhaal wat duidelijker aanwezig in de eerste film als de tweede.

Al met al vind ik het een redelijke goede film. Als je er een cijfer voor zou moeten geven zou deze film wel iets minder scoren dan de eerste Matrix. Belangrijkste reden hiervoor is hoe sterk het verhaal is neergezet. En de verhouding vechtscenes/verhaal. Waarbij de verhaal scenes in de tweede matrix van iets mindere kwaliteit zijn. Plus punt van de tweede film is duidelijk de verbeterde specialeffects en het briljante camera werk wat daar voor nodig is.

Berichten: 36 | Plaats: Netherlands | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik moet je mening echt niet delen rene, ik heb deze film bij uitstek erg gewaardeed. Juist het verhaal van de Matrix is dit keer totaal anders. Ze hebben namelijk geen tijd gestoken om het 1e deel nog is uit te leggen, dus zat je er meteen lekker in, en kon je verder gaan met het verhaal.

Ik vind juist de diepere gedachte die door de film heen ligt enorm interessant:
Wat is het verschil tussen code en mensen? Ook de code heeft een enorme wil om te overleven (daarom wilde mr. smith, neo vermoorden, omdat mr. smith wist dat hij anders door neo zou worden vermoord bij het eindigen van de Matrix).

Ook het moraal in de Matrix die we gezien hebben vind ik leuk: als je de regels kent of begrijpt, dan kun je ze naar je eigen hand zetten. Dit heeft Neo door in de 6e matrix en beseft dit ineens in de Matrix buiten de Matrix. (Laatste scene: verslaan van de robots).
(Dus was je denkt dat buiten de Matrix is, is eigenlijk nog steeds de Matrix).

De vechtscenes heb ik me totaal niet aan ge-ergerd, maar vond ik gewoon erg gaaf om te zien. Ik heb ook echt genoten van deze scene's omdat ze gewoon tot in de details zijn uitgewerkt.
Het viel mij bijvoorbeeld op dat ze de meeste vechtscene's in zo min mogelijk "runs" hebben gefilmd. Je ziet dus echt weinig wisselingen van camerapunten, zodat je eigenlijk aan het handje wordt meegenomen door de vechtscene's heen.

Ik vind juist de nieuwe vragen die ze hebben opgeworpen erg leuk om over na te denken:
-Wie is die Sinterklaas, en waar komt hij vandaan?
-Hoe kan een stukje code in een mens zitten (via de telefoon).
-Waarom doet Neo gewoon wat ingeprogrammeerd is? Hij is namelijk een fout opsporings programma.
-Waarom zouden de machines alle mensen vermoorden, ze hebben toch Energie nodig?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
NiMS,

Je hebt mijn verhaal niet begrepen. Ik zeg absoluut niet dat het verhaal niet wordt verteld. Ik zeg alleen dat de manier waarop mij niet bevalt. Het voelt veel te plichtmatig. De vragen worden wel opgeworpen, maar er wordt niet over nagedacht.

* spoilers *

Neo staat voor de ultieme keuze. Hij moet beslissen tussen het voortbestaan van Zion het leven van zijn vriendin. Het is nog niet gezegd en Neo rent naar een deur toe. Geen moment van overpeinzing of twijfel. Ze hadden wel wat meer aandacht mogen besteden aan het belang van deze keuze. Nu lijkt het net of het een makkie is.

Er zitten ook gewoon teveel loze scenes in. Zoals tegen de Smiths. Het voegt niets toe. Pure sensatie. Het had makkelijk de helft korter kunnen duren.

Net zoals dat gevecht tussen Neo en de anonieme soldaten van die kerel die de Sleutelmaker bewaakt. Waarom duurt die scene zolang en waarom knokt Neo uberhaupt met die gasten? Morpheus, Trinity en de sleutelmaker zijn allang pleite en kunnen de hulp van Neo goed gebruiken.

* Einde spoilers *

Natuurlijk vond ik de actie scenes ook gaaf, maar we hebben wel twee uur en drie kwartier in de bios gezeten. Dan gaan die scenes toch echt wel vervelen. Ook al vind ik het knap gedaan.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Neo staat voor de ultieme keuze. Hij moet beslissen tussen het voortbestaan van Zion het leven van zijn vriendin. Het is nog niet gezegd en Neo rent naar een deur toe. Geen moment van overpeinzing of twijfel. Ze hadden wel wat meer aandacht mogen besteden aan het belang van deze keuze. Nu lijkt het net of het een makkie is.

Ik zit nog eens over die keuze na te denken, maar ik denk juist dat hij heeft gekozen wat je niet dacht.

De vraag die namelijk aan NEO werd gesteld was:
Je kan de Matrix opnieuw laten programmeren en daarbij kies je zes mensen uit die Zion weer op gaan bouwen.

En wat is er gebeurd? Zion is verwoest en er zijn nog 6 mensen over. Volgens mij heeft hij deze keuze gemaakt.

quote:
Er zitten ook gewoon teveel loze scenes in. Zoals tegen de Smiths. Het voegt niets toe. Pure sensatie. Het had makkelijk de helft korter kunnen duren.
Is dat zo? Het laat goed zien tot welk uiterste de machine code gaat om hun uitsterven te voorkomen. Ik vond het erg leuk en spectaculair om te zien.

quote:

Net zoals dat gevecht tussen Neo en de anonieme soldaten van die kerel die de Sleutelmaker bewaakt. Waarom duurt die scene zolang en waarom knokt Neo uberhaupt met die gasten? Morpheus, Trinity en de sleutelmaker zijn allang pleite en kunnen de hulp van Neo goed gebruiken.

Zodat wij van een heerlijke leuke vechtscene kunnen genieten [Wink]

quote:

Natuurlijk vond ik de actie scenes ook gaaf, maar we hebben wel twee uur en drie kwartier in de bios gezeten. Dan gaan die scenes toch echt wel vervelen. Ook al vind ik het knap gedaan.

Ik vond het elke minuut waard [Smile] maar daar verschilt onze mening ook.

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Ik zit nog eens over die keuze na te denken, maar ik denk juist dat hij heeft gekozen wat je niet dacht.

De vraag die namelijk aan NEO werd gesteld was:
Je kan de Matrix opnieuw laten programmeren en daarbij kies je zes mensen uit die Zion weer op gaan bouwen.

En wat is er gebeurd? Zion is verwoest en er zijn nog 6 mensen over. Volgens mij heeft hij deze keuze gemaakt.

Ten eerste is Zion niet verwoest, maar de vloot die Zion moest beschermen. Hier waren ze idd niet zo duidelijk over. Waarom begrijp ik ook niet.

Het ging trouwens om 23 mensen, waaronder een aantal mannen en vrouwen.

Mijn eerste gedachte was dat ie Trinity hoedanook zou gaan redden. Dat lag er wel erg dik bovenop. Hij droomde keer op keer van haar dood en dat hield 'm nog het meeste bezig.

quote:
Is dat zo? Het laat goed zien tot welk uiterste de machine code gaat om hun uitsterven te voorkomen. Ik vond het erg leuk en spectaculair om te zien.
Tja, wie strijd er niet voor z'n bestaan. Smith had z'n intenties allang duidelijk gemaakt. Het sloeg nergens op dat Neo uitgebreid met 'm ging knooken. Hij had net zo goed meteen weg kunnen vliegen. Maar goed, een gaaf potje vechten zie ik ook graag hoor. Maar dit was niet echt orgineel. Dan kun je beter naar vechtfilms uit Hong Kong kijken. Zonder al die special effects zijn die gevechten nog veel gaver.

quote:
Zodat wij van een heerlijke leuke vechtscene kunnen genieten
Daarom hoeft het nog niet doelloos te zijn. In Terminator I en II wordt ook overmatig veel geknokt, maar dat draagt gewoon bij aan het verhaal.


Ik vond de film zeker niet kut ofzo, maar niet zo goed als ik had gehoopt. Wat mij betreft hebben ze de nadruk verkeerd gelegd door een foute inschatting over het succes van de eerste film.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
NiMS
Links of rechts?


Beoordeeld:
4
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor NiMS   Homepage     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Daarom hoeft het nog niet doelloos te zijn. In Terminator I en II wordt ook overmatig veel geknokt, maar dat draagt gewoon bij aan het verhaal.

Over welke terminator films heb jij het, waarin dit knokken bijdraagt aan het verhaal?

--------------------
People are like pieces of a puzzle. We all fit together, but not all of us connect.

Berichten: 6985 | Plaats: Zeist | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
quote:
Origineel van NiMS:
quote:
Daarom hoeft het nog niet doelloos te zijn. In Terminator I en II wordt ook overmatig veel geknokt, maar dat draagt gewoon bij aan het verhaal.

Over welke terminator films heb jij het, waarin dit knokken bijdraagt aan het verhaal?
Het hele doel van de terminator uit de eerste film is het uitschakelen van Sarah Connor. Hij jaagt continue op haar en wordt niet gestoord door gewetenswroeging oid. Als een agent in z'n weg staat maakt ie 'm af.
De kerel die Sarah moet beschermen weet wat de toekomst in petto heeft en zal er dus alles aan moeten doen om de T800 tegen te houden. Hij geeft er graag z'n leven voor.

In Terminator II wil Sarah ervoor zorgen dat een verschrikkelijke toekomst wordt afgewend. Dit wordt heel erg duidelijk gemaakt. Denk maar aan de scene met het atoombom effect waarin bijna al het leven wordt weggevaagd.
Het hoe en waarom van het geweld is daarom heel erg duidelijk. Sarah heeft jaren in een gekkenhuis gezeten en heeft maar één gedachte voor ogen: de klootzak die het einde der tijden veroorzaakt afmaken.

Juist omdat bij de Terminator films het geweld niet hersenloos is kan ik ze zo waarderen. Ze scoren ook hoog bij www.imdb.com terwijl acie films daar nou niet echt gewaardeerd worden.

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 1 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Het valt me trouwens op dat het verhaal van de Matrix veel raakvlakken heeft met de Bijbel.

God heeft ook een soort Matrix geschapen.
Neo is de Messias
Morpheus is zijn apostel
De machines zijn de duivel
En die paar mensen die buiten de matrix leven zijn de engelen

Maar er zijn vast zat websites waar dit thema flink is uitgediept [Smile]

--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
Budha
Welcome back NiMS


Beoordeeld:
5
Icoon 6 geplaatst      Profiel voor Budha     Stuur een nieuw prive bericht       Bewerk/Verwijder bericht   Reageer met Quotes 
Ik ben het niet helemaal eens met de review hieronder, maar het onderstreept op een aantal punten wel mijn visie (zoals het waardeloze acteerwerk):

quote:
The film's attraction is entirely in the cinema experience of the massive size of the images, their detail and the speed of the action, and being hammered by the "Rage Against The Machine" style soundtrack.

Unfortunately there is no plot worth spitting on; virtually no character development; and so many gruellingly drawn out fight scenes that you just don't care who's getting hit, you just want it to stop.

I ceased caring about any of the characters after the first 30 minutes and would have walked out if I wasn't accompanied by my Matrix-mad games-fanatic brother. He loved Matrix:Reloaded (though he admitted it was not perfect).

Picky people like me will wonder why the freeway scenes have signs that can only be read in the drivers' rear-vision mirrors. It was filmed here in Australia, but if they were going to pretend it's America then little details like this could easily have been attended to.

I really did like the first Matrix movie - in which Keanu was totally charming and got a chance to act. There was character development, a tight enough script, it was well paced, with action scenes that were impressive and concise, and there was a plot you actually cared to get involved with. Unfortunately I found Matrix:Reloaded to be reloaded with absolute tedium - it's all technology and very little substance. Hi-tech PC games fans will no doubt think that it's heaven on a stick and they'll race out to buy the X-box game and start getting excited about Matrix 3.

As a sequel I believe that X-Men ll leaves this film wallowing in it's dust - and I think I'll go and see X-ll again just to wash the remnant skid-marks of Matrix-Reloaded from my synapses.



--------------------
Signatures zijn zooooo 2003!

Berichten: 866 | Plaats: Bilthoven | Geregistreerd: Jul 2002  |  IP: Gelogd | Rapporteer dit bericht aan een Moderator
  Dit onderwerp heeft 2 pagina's: 1  2   

Snelle Reactie
Bericht:

HTML staat uit.
UBB Code™ staat uit.

Kant en klare Graemlins
   


     » Mijn recente berichten « | » De actieve onderwerpen van vandaag «
Nieuw onderwerp  Reageer Sluit Onderwerp   Feature Onderwerp   Verplaats onderwerp   Verwijder onderwerp volgend oudste onderwerp   volgende nieuwste onderwerp
 - Printer-versie van dit onderwerp
Spring naar:


Neem contact met ons op | Nims home

Copyright 2004 Ni-Frith Media Systems

Powered by Infopop Corporation
UBB.classic™ 6.7.0
Vertaald door NiMS